vrijdag 24 juni 2011

party! party! party!


Dat is driemaal feest. We tellen af. Als eerste zal er vanavond in Apeldoorn een 'houseparty' zonder drugs zijn, want mijn regelmatige volger Jan Kleine mag 58 kaarsjes uitblazen. Het tweede feest gaat volgende week plaats vinden, daarover straks meer. Over een maand nadert Soul-xotica het vijfhonderdste bericht en ook dat gaan we vieren. En daarover moest ik jullie nog steeds inlichten. Er mag geholpen worden...

De oplettende lezer zal het zijn opgevallen dat The Vinyl Countdown op Tweede Paasdag bij zes tot een voorlopige halt is gekomen. Eind juli gaan we het afmaken. Bericht 495 tot en met 499 zal iedere dag een Schijf van 5 zijn, met de nummers 5 tot en met 1 als thema. Hoewel '002 345 709' van Trinity al een reserve is, zoek ik van ieder cijfer vijf Schijfwaardige platen. Of het een getal of uitgeschreven..., het maakt niet uit! Wat er met 500 gebeurt, weet ik nu ook nog niet. Nee! Een Schijf van 0 doen we een andere keer...

Volgende week zaterdag draai ik weer eens op de lanparty in De Buze. Ik deed dit ook in november en heb er toen ook over geschreven. 'Relaxte' muziek is het devies, dus veel lekkere albumtracks en soms iets nieuws dat normaliter niet buitenshuis komt. Maar na twaalven natuurlijk ook een graai in de blauwe bak. Ik heb bijzonder 'easy going' publiek. Feitelijk boeit het ze niet, als het hen écht gaat irriteren zetten ze de iPod aan, en organisator Robin is mijn enige kritische fan. Ik koop een setje northern soul af door voor hem de volledige 'Hurricane' van Bob Dildo te draaien...

Er is de afgelopen maanden even een tijd geweest dat ik even geen blauwe bak heb gedraaid. Hoewel het me een stoot energie geeft, kon ik het na het overlijden van heit even niet verdragen. Maar wellicht hebben de aankopen van de afgelopen weken ook meegeholpen aan een herwaardering.

Het fotomodel heb ik al sinds 1997, maar neemt sinds een halfjaar een prominente plek in. Van de recente aanwinsten zijn 'I Love The Life I Live' van Willie Parker, 'Seven Days Too Long' van Chuck Wood, 'Proud Mary' van Checkmates Ltd. en 'I Don't Wanna Live Without You' van Fantastic Four nieuwe favorieten. En het blijft een dweil, maar 'Float On' van The Floaters smaakt eveneens uitstekend!

Verder solliciteer ik opnieuw naar een optreden in café De Singel in Zwolle. Ik wacht nog op antwoord...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten