donderdag 23 juni 2011

20 Years Ago Today: 387-397


Mijn hersenen hebben dit etmaal overuren gemaakt. 'Back-to-basics' net als SoulteXt, of elders helemaal opnieuw beginnen? Het helpcentrum van Blogger is namelijk niet bereikbaar, de pagina's niet toegankelijk en meer van dat. Maar tot mijn grote geluk lukt het nu wel weer. En dus heeft Dana Gillespie een gezicht en de hoesbui een 'Photograph'. De singles van vandaag zijn gekocht op 22 juni 1991. Dat was gisteren, maar de verjaardag van heit had onverwacht veel impact en dus is het een dag opgeschoven.

Ik weet niet meer wat de aanleiding was, maar deze zaterdag was een braderie in de binnenstad van Sneek. Het merendeel van de singles komen van een collega-verzamelaar die zijn dubbele exemplaren voor een gulden verkoopt. Ik neem alles van The Beatles mee. Peter zijn hoesje van 'Yellow Submarine' oogt nogal verfomfaaid (ik help wel met zoeken naar een betere) en dan zie ik 'From Me To You' in exact hetzelfde hoesje als mijn exemplaar. Alleen heb ik de Engelse Parlophone gevangen...

387 Ring Ring I've Gotta Sing-Ferre Grignard
Een maxi-single heruitgave uit de midden jaren zeventig. Bevat ook 'Drunken Sailor'.
388 Love Me Do-Beatles
Het zal niemand verrassen dat dit de 1982-heruitgave is.
389 From Me To You-Beatles
Dat Parlophone-verhaal verdient nog eens een bericht.
390 Let It Be-Beatles
Blijkt zeldzamer dan op het eerste gezicht. Dit is een Nederlandse heruitgave met fotohoes uit 1976. En die ben ik in 20 jaar niet een tweede keer tegengekomen!
391 Yellow Submarine-Beatles
Ik ben anders niet zo'n Beatles-freak, maar ik voel me een rijk man op deze dag.
392 Game Of Love-Wayne Fontana & The Mindbenders
SUPERZELDZAAM!!! Dat heb ik op het blanco hoesje geschreven. Nou? Zo'n Amerikaanse persing kom je wel vaker tegen...
393 Wasted Words-Motions
In 1972 stikt het van de maxi-singles. Negram doet ook een duit in het zakje met een aantal opgepoetste Nederpop-oldies. In 2000 koop ik The Sandy Coast uit dezelfde serie. Extra tracks op The Motions: 'It's The Same Old Song' en 'My Love Is Growing'.
394 You Keep Me Hangin' On-Vanilla Fudge
Een racebaan! Ik leer hierdoor de b-kant 'Take Me For A Little While' waarderen en die koop ik volgend jaar nog als aparte Amerikaanse single.
395 The Opera-Dizzy Man's Band
De meest recente compositie uit deze partij. Toen het een hit was, mocht ik het nog laten lopen...
396 It's Only Rock And Roll-Rolling Stones
Tja, als je dan al vier van The Beatles hebt gekocht, dan ook maar eentje van die andere boyband?
397 Man Of Action-Les Reed
Het lijkt wel een cassettebandje, afsluiten met een instrumentaaltje. Dit was destijds de 'leader' van Radio Nordsee International, die andere piraat voor de Nederlandse kust.

Zaterdag kijken we in deze serie wat er na 1965 van Dave Berry is geworden en gaan we nog in juni over de 400!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten