zaterdag 4 juni 2011

net Goed!


Het openbaar vervoer naar Emmeloord zou in de weekeinden hopeloos zijn. Dacht ik tot donderdag. Maar toen ik eenmaal had ontdekt dat er ieder uur een bus ging, kreeg ik opeens erg veel zin. En zo vertrok ik vanochtend. Taxi Oost verzorgt op zaterdag de rit naar Marknesse en daar overstappen op de sneldienst Zwolle-Emmeloord. Vanaf de halte op de Kettingstraat is het dan nog ruim 20 minuten wandelen naar Het Goed. De singles vallen aanvankelijk tegen, maar het interessante spul staat beneden bij de kassa. Dat weet ik dan nog niet en doe me te goed aan de elpees in de bak 'collector's items'. De prijzen zijn daarentegen lachwekkend! Hierbij de complete vangst:

Elpees
* Blond- Blond (Fontana'69)
Enig album van een Zweedse groep, voortzetting van Tages. Leuk album, niets wereldschokkends, en beslist meer waard dan 3 euro!
* Jean Michel Jarre- Oxygene (Motors'77)
Natúúrlijk had ik die al, maar was wel weer toe aan een vers exemplaar.
* Motions- Sensation (Simogram'71)
Meer voor de handel dan voor de heb...
* Stevie Wonder- Talking Book (Tamla Motown'73)
Ik heb eens een droom gehad over dit album. Hoop nu de betekenis te ontdekken...
* The Electric/Acoustic Side (Transatlantic'72)
Sampler met o.a. The Pentangle en Stray.
* El Pea (Island'71)
Sampler met o.a. alternatieve 'Late November' van Sandy Denny. Juist! Die was ik zondag vergeten...
* Pile Of Music (New Rose'86)
Sampler met o.a. The Fugs.

12"-single
* Lambchop- Something's Going On (uit 2004 en nog dicht gesealed!)

Singles
* Allman Brothers Band- Revival (Engelse persing)
* Doug Ashdown- Winter In America (wat een beauty!)
* Belinda Carlisle- Heaven Is A Place On Earth (vóórdat ik de singles beneden ontdekte)
* Paul Carrack- Don't Shed A Tear (wereldnummer)
* Checkmates Ltd.- Proud Mary (okay, Ike & Tina hebben de arrangementen dus van Phil Spector gejat!)
* David Copperfield Style- I'm Climbing A Mountain (moet je vooral blijven!)
* Dells- Love Is Blue (nu eens een vlakke Britse persing)
* Fairground Attraction- Find My Love ('perfect'ie laat zich niet evenaren?)
* Floaters- Float On (hoezo een dweil?)
* Four Tops- Don't Let Him Take Your Love From Me (mwah!)
* Guess Who- Laughing (het is geen 'These Eyes', maar goddank evenmin 'American Woman')
* Ofra Haza- Im Nin'Alu
* Hues Corporation- Rockin' Soul (beide titels had ik zo krom als een hoepel)
* Intaferon- Steamhammer Sam (verzoek om eerherstel #1)
* Jigsaw- Sky High (en toch is die uit-zijn-lood leuker!)
* Kiki & Pearly- Patrick Mon Cherie (au!)
* Andy Kim- So Good Together (nou, niet met mij)
* BB King- The Thrill Is Gone (Nederlandse fotohoes en helemaal nieuw! Kosda? 2 euro...)
* Left Side- Welcome To My House (betere hoes)
* Lemon Pipers- Jelly Jungle (in NL-fotohoes)
* Little Richard- Hole In The Wall (was ook eens het spoor bijster)
* Love Unlimited Orchestra- Love's Theme (gaap)
* Miriam Makeba- The Click Song (irritant ding)
* George McCrae- I Can't Leave You Alone (Mint!)
* Mercy- Love (b-kant is Exotica!)
* Mink Deville- Spanish Stroll (Engelse persing)
* Mistral- Neon City (mwah)
* Moody Blues- Go Now (Amerikaanse persing)
* Dorothy Morrison- Rain (mwah)
* Nilsson- Everybody's Talkin' (nu met fotohoes)
* Ohio Express- Chewy Chewy (nu met fotohoes)
* Osmonds- Goin' Home (fijn!)
* Plastic People- Dancing And Drinking (voor 50 cent!)
* Rays- Daddy Cool (later een hit voor The Darts. Niet te verwarren met de hit van Boney M!)
* Smokey Robinson & The Miracles- Who's Gonna Take The Blame (ik heb een zwak voor Ashford & Simpson, maar hij is echt té traag)
* Rock Island Line- Choo Choo Ch'boogie (The Baseballs van de jaren 70? Bah!)
* Nina Simone- To Be Young Gifted And Black (Bob & Marcia zijn beter en Nina op de b-kant)
* Sinceros- Worlds Apart (verzoek om eerherstel #2)
* Spooky & Sue- I've Got The Need (leuk!)
* Norma Tanega- Walkin' My Cat Named Dog (klinkt als Mama Cass)
* Tremeloes- Be Mine (vooruit dan!)
* World Of Oz- The Muffin Man (nu met fotohoes)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten