zaterdag 8 januari 2011

soort van telefoontopper?


,,Wat dacht je van een rondje met overgaande telefoons?". ,,Gerrit, we hebben nog de koffie, de paarden, de kleding en regioboeren. Die moeten we eerst afmaken". Marianne en ik zouden morgenavond gaan kwiskwekken, maar is uitgesteld tot de 21e. Bijna drie jaar geleden won ik de popquiz in De Karre en sindsdien hoor ik nog aan de verplichting te voldoen om de volgende quiz te organiseren. Voordat het weer afstel wordt, moest deze maar in april gespeeld worden.

We hebben twee complete rondes geografische titels op alfabet. Alleen de X is in de ene fictief en bij de andere wordt de stad die begint met een C in bepaalde gebieden met een X gespeld. Bij de paarden zijn het niet enkel liedjes over paarden, maar ook knollen in videoclips. Bij de kleding proberen we voor ieder kledingstuk een liedje of groep te vinden. De bh is punt van discussie. In het Engels heet zo'n ding een bra. In 'Abracadabra' van Steve Miller Band zit die tweemaal. Bij bh kom ik niet verder dan 'Ain't MisBEHAvin' of iets dergelijks. Of we moesten de obscure solo-single van ex-Bananarama Siobhan Fahey erin stoppen. Kent geen hond?

Telefoons zijn van alle tijden? 'Telephone Baby' van Johnny Otis is even jong als de weg naar Rome. Lou Reed simuleert een gesprek in 'New York Telephone Conversation'. Tenenkrommend Nederlands produkt is 'Hee Monique' van Frans & Monique. Blondie tracht contact te krijgen in 'Hanging On The Telephone'. De aardigste van het stel is Sugarloaf?

Een gouden groove en een komische tekst, van 'Don't Call Us We'll Call You' uit mijn geboortejaar spat het plezier af. 'This sounds like John, Paul and George' en weerklinkt een paar maten 'I Feel Fine'. Deze plaat smaakt altijd! Ik hoorde ooit van een verzamelaar dat deze single onvindbaar was. Ik ben dan ook uiterst content met mijn exemplaar, ook al heeft die niet het fraaie hoesje.

Wellicht nog eens een idee voor een Schijf Van 5, maar voorlopig niet. Morgen eerst auto's. Janis Joplin is afgevoerd naar de sloop. Wellicht dat 'Mustang Sally' nog wordt herdacht in een eerbetoon?

1 opmerking:

  1. De ergste (maar daarom juist weer erg leuk) telefoonplaat is As soon as I hang up the phone van Loretta Lynn en Conway Twitty.

    BeantwoordenVerwijderen