woensdag 19 januari 2011

20 Years Ago Today: 281


Noem het een kinderziekte. Gary Shearston van zaterdag kocht ik op woensdag 16 januari 1991. Had dus eigenlijk zondag gemoeten, maar De Schijf van 5 laat zich niet verplaatsen! De woensdag was in 1991 een populaire dag voor plaatjes kopen (hoewel ik al op de LEAO zat, had ik woensdagmiddag vrij) en dus gaat het vaker voorkomen, zoals nu. 282 kocht ik op woensdag, die volgt hier vrijdag. Vandaag 281 die eigenlijk vrijdag zou moeten...

Sunrise zette op maandag 21 januari een bak met fijne jaren zestig- en zeventig-singles op de toonbank. De prijs van fl. 4,95 per stuk was fors, zeker achteraf bekeken! De eerste die ik er uit haalde, was 'Question' van The Moody Blues. Een zwaar mishandeld exemplaar in neutrale hoes. Ik zou er nu nooit en te nimmer € 2,30 voor betalen!

'Moodies were my first love' (april 2010) was ook de start van de dagelijkse discipline van Soul-xotica! Het verbaast mij ook wel enigzins dat 'Question' als single binnen die 280 nog niet op mijn pad was gekomen. Omdat The Moodies belangrijk zijn geweest voor de jonge Gerrit en we de band in 1991 nog vaak tegenkomen (ondermeer met een nieuwe plaat op 20 juli!), hieronder een opsomming van platen die al 20-23 jaar bij me wonen.

Nights In White Satin (17), Your Wildest Dreams (27), This Is My House (28), Had To Fall In Love (36), Never Comes The Day (58), I'm Just A Singer/Isn't Life Strange (88), The Story In Your Eyes (159), I'm Just A Singer (168), Talking Out Of Turn (237) en Melancholy Man (275). 88 is een heruitgave, een originele 'Satin' uit 1967 kwam pas in 2002!

Op de dag dat ik 'Question' kocht, kreeg ik bij mondeling Nederlands een vraag. Net als mijn klasgenoten moest ook ik het antwoord schuldig blijven. Even de literaire kennis van mijn ZES!!! volgers testen. Hoe noemt hoofdpersoon Maarten in 'Een Vlucht Regenwulpen' het knetteren van het haardvuur? De winnaar wacht een echte Siemens Siematic wasmachine! Deed het vanochtend nog, vanmiddag niet meer...

Morgen gaan we gewoon verder met 11291 (ruwe schatting, ik ben in 1994 gestopt met tellen...), gekocht op 19 januari 2011. Schreef ik gisteren nog dat 'Real Cool World' beneden een tientje een unicum was? Vanmiddag vond ik een beter exemplaar bij de kringloop in Meppel. Schade: vijftig cent...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten