dinsdag 28 juni 2022

(Kn)uffelt(j)e: Dinsdag 28 juni


Er zijn vijf woensdagen in de maand juni maar ik heb meteen gepland om viermaal 'Het zilveren goud' te doen. Nu zou ik vandaag een aflevering kunnen doen, maar... wat ga ik morgen dan doen? Ik ben vandaag niet van het erf geweest buiten een paar sigaartjes achter huis. Het is omstreeks half zeven als ik geniet van een rokertje en dat ik bedenk dat ik wel een foto wil nemen. Het is teveel moeite om naar binnen te lopen en de camera te pakken. Zo wacht ik tot na de show. Het is dan kwart over negen en de zon zakt al iets. Het is iets lastiger om dan een goede foto te nemen, maar ik doe het ervoor. Gistermiddag ben ik op de fiets naar Steenwijk geweest om mijn pakket te halen. Omdat er een winterjas in moet zitten, ga ik uit van een onmogelijke doos. Het blijkt echter een rond zakje te zijn dat ik met gemak vrijdag of zaterdag had kunnen meenemen. De jas valt trouwens zwaar tegen, maar ach... hij is niet heel erg duur geweest. Hij past goed, heeft een mooie kleur maar is tegelijk 'made in China' en de kwaliteit laat te wensen over. Ook veel té warm voor een herfstdag. Het fietsen is evenwel een feestje op zichzelf. Het is maandag bewolkt en grijs in de omgeving en er is kans op regen. Desondanks fietst het heerlijk in korte broek en hoodie. Wellicht zou een t-shirt ook hebben gekund maar ik draag de hoodie vanwege de boodschap op de borst. Onderweg naar huis begint het licht te regenen maar het deert me niet. Als ik thuis ben, gaan de schuifdeuren even flink open. Vandaag ben ik dus niet van het erf geweest en reikt mijn uitzicht niet verder dan dit. Soms met een passerend schaap of een fietser.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten