woensdag 31 december 2014

Fijn 2014



Fijn 2014,

Ik heb weken nagedacht over welke aanhef ik zou gebruiken voor je afscheidsbrief. Een jaar geleden luidde het 'Lief 2013', maar dat is bij jou niet helemaal op zijn plaats. Niet dat je een jaar van rampspoed bent geweest, maar toch heb je me een paar maal tot waanzin gedreven. Eigenlijk kun je daar niet zoveel aan doen en uiteindelijk is het ook wel weer goed gekomen, maar het is met name in mei en juni even pittig geweest. De geestdrift van 2013 heeft in 2014 plaats gemaakt voor vermoeidheid. De vele fietskilometers staan daar haaks op, maar ik heb een aantal kopzorgen gehad die zich nu op een positieve wijze aan het ontwikkelen zijn. Hoewel ik jaren geleden heb afgeleerd om me zorgen te maken over de toekomst, gaat het vanaf eind oktober toch wel spannend worden. Het werk loopt, zoals dan verwacht, eind december af. Ik heb een illusie om verder te kunnen in het radiowerk, maar helaas blijft dat vooralsnog een hobby. Wel een hele fijne hobby, eentje waaruit ik zoveel energie put dat het me doordeweeks op de been houdt. Het is nu vier uur en een kwartier 'morgen' en ik glijd gelaten 2015 binnen. De radio-uitzending is fantastisch geweest (hoewel mijn stem nog wel een beetje schor is van het griepje van afgelopen weekend). Ik wil twee weken pauze houden om het huis weer eens iets op orde te brengen. De grootste ontwikkeling in 2015 die ik tegemoet kan zien is dat vanaf mei mijn huis zal worden gerenoveerd. Verder hoop ik dat ik passend werk kan vinden. Niks om zorgen over te maken, gewoon afwachten.

Het gevoel voor jou, 2014, mag boekdelen spreken uit de Schijf van 14. Niet vijf hoogtepunten, maar 14 en dan nog enkele dagen en momenten die ik niet heb genoemd. Lief ben je niet altijd geweest, je gaat als een fijn jaar de herinnering in. Misschien zal ik nog eens aan je terug denken en zal je het jaar zijn waarin 'Rather (would) Be'. Net als in het liedje van Clean Bandit, dat voor mij het jaar 2014 in een notendop is. De elektronische beat als synoniem voor het gangetje waarin het leven zich voortbeweegt, de synthesizer-klanken de zon die menig dag doet opfleuren en de violen voor de hoogtepunten die de sleur zo mooi kunnen onderbreken. Daarom is het hoesje van 'Rather Be' van Clean Bandit & Jess Glynne de illustratie bij deze brief.

Het gaat je goed 2014!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten