zondag 10 september 2023

Uffelter vergezichten: Zondag 10 september


Het is niet gekomen tot een uitgebreide fietstocht maar desondanks nog wel een gezellig blokje om. Ik heb een klein boodschapje bij de Albert Heijn in Havelte en aangezien de etenswaren niet kunnen bederven, ga ik een klein bochtje om. Ik ben Uffelte al uit als ik me bedenk dat ik de camera thuis heb laten liggen. Ach, zoveel bijzonders zal het ook niet worden? Ik fiets eerst over de Wallingeresweg een stuk naar Darp. Dan rechtsaf naar de Hoge Veleweg. De weg tussen Havelterberg en Havelte oversteken en dan de Turfweg op. Om het fietstochtje extra luister bij te zetten heb ik twee bekers ijskoffie gekocht. De eerste drink ik op bij het bankje aan de Turfweg. Bij de Van Helomaweg blijf ik de weg volgen tot de oversteek bij de ingang naar de legerkazerne. Het G.H. Voermanpad is één van mijn meest favoriete fietspaden in de omgeving. Vooral in de zomer en de vroege herfst is het pad op het mooiste met de heidevelden. Er zitten lekkere bochten in het parcours en ook de nodige heuvels en afdalingen. Bij de Meeuwenkolonie drink ik mijn laatste beker ijskoffie. Hier mis ik vooral de camera. Niet alleen had ik dolgraag een foto willen nemen maar ik zou bijna de videocamera een tijdje willen laten lopen. Het is hier zó rustig... het is haast niet voor te stellen. Ik zou nu over de Studentenkampweg terug kunnen fietsen maar besluit even over het Moerpad en over het Platte Pad terug te gaan naar de Weg Achter De Es. Daar oversteken en dan verder naar Uffelte. Gewoon een lekker ontspannen stukje rond fietsen. De foto is van de Meeuwenkolonie, waarvan ik nu begrijp dat het onder Wapserveen valt, en komt van Wikipedia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten