maandag 31 oktober 2016

Eindstreep: oktober 2016



Een 'ontspannen' Eindstreep vanavond. Over een maand zal dat anders gaan. Meestal stel ik in de vroege ochtend van 1 december de Blauwe Bak Top 100 samen. Of dat ik dit toch een paar dagen eerder ga doen, dat moet ik nog bezien. Later kan niet... Ik wil 3 december beginnen met de Blauwe Bak Top 100 op Soul-xotica. De weekenden van 3, 10 en 17 december steeds een top twintig en tenslotte van 23 december tot en met tweede kerstdag de top veertig. De dagen na kerst wil ik gebruiken voor andere manieren om het jaar af te sluiten. Op dit moment heb ik keuze uit 300 titels. Het gaat dus een heidens karwei worden, maar dan opnieuw: Ik doe het niet voor het eerst en weet hoe lastig het is. Nu ga ik jullie de 'Eindstreep' van deze maand presenteren, naar eerlijkheid en geweten!

Het lijkt een rustige maand voor de platen te zijn geweest, maar schijn bedriegt. Ik heb enkel in Zwolle en afgelopen vrijdag bij De Tafel singles gekocht, maar samen zijn ze goed voor méér aanwinsten dan in de maanden juni, juli en augustus. Laat me beginnen met de cijfers. Het zijn er samen 51 singles. Daarvan zijn negen aan de Blauwe Bak toegevoegd en verder zijn er drie singles die ik heb 'vervangen'. Het overgrote merendeel is dus 'algemeen' jaren zestig, zeventig en tachtig en dat heeft zijn weerslag in de top tien. Op één het absolute 'koopje' van Zwolle en een plaat die zeer binnenkort nog Week Spot gaat worden. Voor de top tien heb ik ook nog de gospel-singles die op 30 september nog niet binnen waren, daarvan heb ik twee in de top tien geplaatst. Die ziet er als volgt uit:

1. What's Left To Give-The Whatnauts

2. Ain't No Stoppin' Us Now-McFadden & Whitehead

3. No Son Of Mine-Genesis

4. There's Gonna Be A Showdown-The Rance Allen Group

5. 96 Tears-? & The Mysterians

6. Emotions-Samantha Sang

7. The Sins Of A Family-P.F. Sloan

8. Sorrow-The Merseys

9. He's On His Way-The Imperials

10. Winter Song-Angel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten