dinsdag 28 februari 2023

Week Spot: Natalie Cole


De keuze voor de Week Spot is deze week een Jantje van Leiden. Ik heb even nagezocht: Op 31 januari 2018 kies ik 'You're So Good' van Natalie als Week Spot maar het bericht gaat voornamelijk over platenmaatschappij Capitol. Ik doe dan de Blauwe Bak-singles op alfabetische volgorde van de platenlabels. Iets dat ik nóg een keer wil doen met de huidige platen, maar ik zoek daar een geschikt moment voor. Bovendien kan Atlantic wel eens twee of drie shows in beslag gaan nemen. Op 2 januari 2014 heb ik Natalie te gast in de 'Dodenrit' omdat ze ons kort daarvoor heeft verlaten. In dat laatste bericht licht ik al haar doopceel en heb daar ruim negen jaar later weinig op aan te vullen. Bij het zoeken naar een foto zie ik dat de Week Spot van deze week ook een release heeft gehad in Nederland. Bovendien ontdek ik dat 'Sophisticated Lady' de eigenlijke a-kant is. Het komt me niet geheel onbekend voor want het heeft meer hitpotentie dan de jazzy b-kant. Bovendien is deze kant een fraai eerbetoon aan zanger-componist Chuck Jackson die iets meer dan een week geleden van ons heen is gegaan. De Week Spot van deze week is dus 'Sophisticated Lady' van Natalie Cole uit 1976. Het is in ons land de tweede opvolger van de hit 'This Will Be'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten