dinsdag 28 februari 2023

Eindstreep: februari 2023


De buschauffeurs hebben blijkbaar weinig vertrouwen in de vakbonden. Ze hebben al voor de hele maand maar vooruit gepland en om de twee dagen zullen er wilde stakingen plaats hebben. Ik heb afgelopen nacht nog gekeken maar bij onze buslijn wordt alleen gesproken over 2 maart. Ik sta deze ochtend om tien uur bij de bushalte maar moet dan concluderen dat de bus niet gaat komen. Gelukkig heb ik ruim afgesproken met mijn zus en kan ze me nog altijd van huis ophalen. Terug heeft ze me naar Heerenveen gebracht nadat we hebben kunnen vaststellen dat om drie uur in ieder geval een bus rijdt vanaf Meppel naar huis. Ik had er niet zo snel aan gedacht maar eigenlijk past het heel mooi dat ik in de inleiding van de 'Eindstreep' over mijn zus begin. Ik heb de liefde voor de nummer 1 van deze maand direct aan haar te danken. Overigens is vanmorgen nog een bestelling uit januari binnengekomen die ik eigenlijk al een beetje was vergeten. Hij staat niet in de top tien en ik heb hem ook nog niet gedraaid. Ik verwacht niet dat het zo'n hit zal worden in mijn huis maar anders kan die volgende maand mee in de top tien. Hij is nu bij het totaal van februari gerekend.

De partij van Mark is nog altijd niet gearriveerd. Deze hoeveelheid zal ik dus rekenen bij maart want het aantal singles weet ik op dit moment niet. Ik kan in principe zonder want ook februari is een goedgevulde maand geworden qua singles. In totaal heb ik 84 singles binnen en dat is inclusief die van vanmorgen. Verder heb ik deze maand drie singles besteld die vandaag of gisteren op de post zijn gegaan. De officiƫle releasedatum is morgen. Het zijn de eerste drie releases op Izipho Soul van dit nieuwe jaar. De Gele Bak is de grote winnaar deze maand. Er zijn 45 singles voor deze categorie tegen 14 voor de Blauwe Bak. Het loont dus niet de moeite om een aparte Blauwe Bak top tien te maken. Verder heb ik er vijfentwintig dubbel en daar reken ik ook 'andere' (her-)uitgaven bij. Uit het totaal ontstaat dan de volgende top tien.

1. Mr. Blue Sky - Electric Light Orchestra

2. Stop! Come Down - Duane Clark

3. Wichita Lineman - Glen Campbell

4. Piano In The Dark - Brenda Russell

5. Both Ends Burning - Roxy Music

6. Bring On The Dancing Horses - Echo & The Bunnymen

7. Milk And Alcohol - Dr. Feelgood

8. Tip-Toe Thru' The Tulips - Tiny Tim

9. California - Manfred Mann's Earth Band

10. Love Of The Common People - The Winstons

Geen opmerkingen:

Een reactie posten