donderdag 30 november 2017

Eindstreep: november 2017



De 'Eindstreep' slaat, zoals verwacht, als een tang op een varken in vergelijking met de Blauwe Bak Top 100. Een top tien, top veertig of top honderd is in alle gevallen een momentopname maar als ik hem eenmaal heb samengesteld, wordt er niets meer aan veranderd. De Blauwe Bak-aanwinsten in deze aflevering van de 'Eindstreep' staan niet bepaald in de volgorde van de Top 100, maar dat kunnen jullie vanaf dit weekend met eigen ogen bekijken. Nu eerst de afsluiting van de maand november: De 'Eindstreep'.

Volgende maand neem ik de statistieken door voor wat betreft het jaar 2017, nu beperk ik me tot deze maand. Geen slechte score! In totaal koop ik 26 singles. Twaalf daarvan komen in de Blauwe Bak en vier zijn dubbel. Voor de goede orde: Ik heb hier de 12" van The Divine Situation nog niet bij gerekend. The Impressions is één van de 'dubbele' singles, maar deze voelt wel degelijk aan als een kersverse aankoop en dus mag die mee in de top tien en de Blauwe Bak Top 100. 'Love Story' van Andy Williams is een aanvulling en alleen Edwin Starr en Roachford zijn écht dubbel. Als ik hieruit een top tien moet samenstellen, komt die er als volgt uit te zien.

1. What About My Love-Johnnie Taylor

2. One In A Million-Kim Morrison

3. Wonderful Life-Black

4. Sooner Or Later-The Impressions

5. Nothing Ever Happens-Del Amitri

6. I've Never Been This Close To Jesus-The Sensational Six

7. Who's Supposed To Be Raising Who-The 21st Century

8. Bakerman-Laid Back

9. We're The Salt Of The Earth-The Rance Allen Group

10. Getting Through To Me-Annabelle Fox

Geen opmerkingen:

Een reactie posten