zondag 19 november 2017

Liggend inhalen



Ik heb vanmiddag nog wel op het punt gestaan om te gaan fietsen, maar dan gaat het net weer even regenen en wordt het andermaal uitgesteld. Wat rest is een rustdag en misschien had ik dat ook wel nodig. Met name gisteren was een 'jachtige' dag. Ik word een uur té laat wakker waardoor ik niet de volgende bus naar Havelte kan pakken. De Pioneer is donderdagmiddag achtergebleven bij de fietsenmaker want de voorband is helemaal gaar. Op sommige plekken is die gewoon geel geworden. De fietsenmaker zal proberen om hem vóór vrijdagmiddag klaar te hebben, alleen moet de band worden besteld en hangt het ervan af hoe laat de pakketbezorger komt. Laat! Om half vier krijg ik de melding dat de fiets klaar is, maar dan ben ik reeds aan het werk en kan hem niet voor zes uur halen. Er zit niks anders op dan om kwart voor negen met de bus naar Havelte te gaan, maar dan ontwaak ik om half negen. De volgende bus gaat pas om kwart over tien en dan ben ik té laat in Steenwijk. Ik regel met Meppel dat een chauffeur me komt halen. Als die in Uffelte is, vraag ik hem of hij me wil af zetten in Havelte zodat ik de fiets kan ophalen. Het oorspronkelijke plan was om naar Meppel te gaan, met Steenwijk mee te rijden en 's middags met de bus naar Havelte. Dat is nu dus niet meer nodig. Het betekent wel dat ik na een erg zuinig bakje koffie al in de spieren ben en zo naar Steenwijk fiets.

Het gure weer zal ook zijn aandeel hebben gehad, maar ik ben bekaf als ik thuis kom. Ik slaap eerst een paar uren en dan ben ik fit genoeg om de radioshow te doen. Terug naar de Pioneer. Het is een kampioen! De fietsenmaker heeft alleen de buitenband vervangen omdat de binnenband picobello is. Dat meen je niet...? Ik heb reeds elfduizend kilometer gefietst met de binnenband en volgens de fietsenmaker kan daar met gemak nóg een paar duizend bij opgeteld worden. Ik hoop op zesduizend zorgeloze kilometers. Mijn streven is om zeventienduizend met de tandwielen te doen en als die zo blijven functioneren als dat ze nu doen, gaat dat geen probleem opleveren. Ze fietst als herboren! Eigenlijk had ik dat vanmiddag even willen 'vieren', maar het weer is té onaantrekkelijk om naar buiten te gaan. Ik moet immers ook niet vergeten dat ik pas dinsdag en woensdag weekend heb en het zal woensdag wel redelijk zijn volgens de vooruitzichten. De foto dateert van die hele mooie zondag en is genomen in het Ruinerbos vlak buiten Echten. De zon zakt al en dus is dit de laatste foto van deze uitzonderlijk mooie dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten