maandag 27 november 2017

Wollig (kn)uffelt(j)e



Nu nog wakker? Ja, terwijl ik een zeer drukke dag voor de boeg heb. Om niet verder achterop te komen, zoek ik in mijn persoonlijke foto-album naar een prentje dat ik nog niet eerder heb gebruikt. Zo kom ik uit bij deze wollige vrienden. Het zijn tijdelijke buren geweest. Ik geloof dat deze kudde normaal gesproken een weiland verderop graast, maar ze hebben in september en oktober mogen genieten van de paardenwei. Het paard... Ik heb hem menigmaal beloofd om een foto te maken, maar het is er nooit van gekomen. Het beestje is al flink op leeftijd en ik heb het sinds mei niet meer gezien. Ik vermoed dat hij dood is. Hij leeft voort op Google Maps, hij poseert prachtig voor het hek als de 'street view'-foto wordt gemaakt. Mijn buurvrouw trouwens ook! Haar gezicht is natuurlijk vervaagd, maar ik herken haar meteen en het is bovendien in haar achtertuin. Bij mij is alles stil. Ik denk dat ik aan het werk ben geweest. Het is het weekend dat Uffelte de dorpsfeesten heeft, vorig jaar, want de kermis staat in het weiland. De foto van het paard-met-de-vlechtjes gaat dus niet meer lukken, de schapen zijn inmiddels ook alweer een maand geleden verhuisd. Ik denk niet dat ze het heel erg naar hun zin hebben gehad. De hoek Dorpsstraat/Zuidstraat wil nog wel eens druk zijn met vrachtauto's en trekkers en het valt niet mee om voor iedere auto te moeten 'vluchten'. Ik heb echter genoten van hun 'spel' want buiten gras consumeren hebben de beesten maar één ding aan hun hoofd: Er moet een volgende generatie komen! Morgen sowieso de Week Spot en, als de postbode me blij maakt, de 'Singles round-up'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten