zondag 12 november 2017

Dat was weer One



Een half uur geleden heb ik de stream weer terug gegeven aan de 'jukebox' en daarmee is 'The Big One 6' helemaal ten einde. Mijn laatste plaat blijkt flink emotioneel te zijn, de waterlanders glijden me over de wangen: 'See The Day' van Dee C. Lee. Net zoals het verhaal van Michelle ieder jaar weer aangrijpt. Haar dochter is in 2011 overleden aan kanker en nog maar zeventien jaar. Leila is sindsdien het 'boegbeeld' van Specialized en we doen wat we doen in haar herinnering. Het verhaal grijpt ieder jaar weer aan en het is iedere keer een wonder hoe ze het over haar lippen krijgt. Want, laten we dat niet vergeten, 'The Big One' is natuurlijk een feest en voor een radiostation als Wolfman Radio een weekend om naartoe te werken, maar als puntje bij paaltje komt, doen we het voor de goede doelen. Teenage Cancer Trust is een organisatie die in 'gewone' ziekenhuizen aparte afdelingen opent voor jongeren met kanker. De behandeling is dezelfde als in ieder ziekenhuis, maar het verblijf is beter afgestemd op deze doelgroep.

Teenage Cancer Trust heeft een zeer goede naam en wordt aan alle kanten ondersteund. Toch is en blijft het een stichting en mag het geen winst maken. Zo suggereerden zij dat een deel van de opbrengst van Specialized terecht moest komen bij een ander goed doel. Youth Music UK is het tweede goede doel dat Specialized steunt. Het is een intiatief dat we ook in Nederland kennen en waar Maxima, geloof ik, de ambassadrice van is. Youth Music helpt kinderen uit achterstandsgezinnen om een instrument te kunnen bespelen. Daarbij hoort ook het 'redden' van in onbruik geraakte instrumenten op zolder. Sinds dit jaar zet Specialized zich eveneens in voor TONIC, een organisatie die probeert mensen met geestelijke problemen te helpen en dan vooral op muzikaal vlak. Drie prachtige goede doelen waarvoor ik graag een weekend mijn nachtrust voor opgeef (negen uren sinds vrijdag?). Over een paar dagen zullen we weten wat de Specialized-actie in 2017 heeft opgebracht en intussen bereiden we ons voor op 'The Big One 7'. Dat zal in het teken staan van het reggae-label Trojan.

Ik heb vandaag slechts drie bands gehoord: Millie Manders & The Shut Up, The Paradimes en Dawn Penn. Sorry, maar The Paradimes vond ik een beetje inwisselbaar. Het is een eer om Dawn Penn eens 'live' te horen zingen. Ik had heel specifiek uit gekeken naar Millie Manders en ben niet teleurgesteld daarover. Ik weet niet of ik straks nog een 'Singles round-up' ga doen, want mijn ogen worden erg zwaar. Anders morgen of dinsdag maar een dubbel bericht plaatsen om weer op schema te komen. Vanavond (maandag) om 23 uur ben ik weer 'in de lucht' met de Northern Soul-show 'From The Catacombs' waar ik het vijfjarig bestaan van 'Do The 45' ga vieren en jullie zijn uitgenodigd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten