zondag 5 november 2017

(Kn)uffelt(j)e: Zondag 5 november



Mijn 'dagelijks publiceren' is een beetje verstoord op het moment, maar ik haal de schade later deze week weer in. Op zichzelf is het geen onaardige vijfde november. Weinig wind, weinig regen gemerkt in Uffelte en een piepklein zonnetje. Wel beduidend kouder dan een paar weken geleden, maar daar kun je jezelf op kleden. Toch blijft de fiets vandaag in de schuur. De voorband is heel snel aan vervanging toe en ik hoef nog maar twee keer op en neer naar Steenwijk en/of Meppel voordat mijn salaris wordt overgemaakt. Ik probeer de band te 'sparen', maar het loopt echt op haar laatste laagje rubber. Zo trek ik de laarzen aan en ga het bos in. Aanvankelijk is het idee om het nuttige met het aangename te verenigen en dus zal ik via Holtinge naar Havelte lopen voor een paar boodschapjes. Dit loopt uiteraard weer héél anders, maar het genot is er niets minder om! Ik loop heel bewust de route die ik vorig jaar in de zomervakantie heb gedaan. Nu weet ik echter dat ik vóór de vlakte al links moet om niet tegen prikkeldraad aan te lopen. Dat mijn oriëntatie helemaal zoek is, zal blijken. Voor mijn gevoel moest ik nu richting Havelte lopen, maar feitelijk maak ik een cirkel door het bos en kom weer uit op de Dorpsstraat. Laat de winkel ook maar zitten! En ik denk weer hetzelfde als in augustus 2016: Ik moet dit gebied écht beter leren kennen! Het is minder dan een kilometer vanaf mijn voordeur en ik kom er nu ook weer helemaal tot rust. Op de foto het 'hoge paadje' dat ik vorig jaar zomer ook ben langs gelopen en waar ik heel specifiek naar had uitgekeken. Binnenkort meer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten