woensdag 25 oktober 2017

Het zilveren goud: oktober 1992 deel IV



De eerder aangekondigde show met de singles uit deze afleveringen 'Het zilveren goud' gaat er zeker nog eens komen! Ook wil ik nog eens een 'algemene' show doen met de singles uit 1992, maar de tijd begint wel te dringen. Komende zaterdag heb ik bijvoorbeeld geen uitzending en over drie weken is The Big One. Deze valt dus ook af. Het hangt ervan af wat mijn radio-collega gaat doen met zijn zaterdagavond en op welke termijn want de Blauwe Bak Top 100 hoort eveneens op de radio. Als hij nog een tijdje vrijaf neemt kan ik het in twee shows van ongeveer drie uur elk houden. Als ik terug ga naar de twee uren, heb ik misschien wel vier shows nodig. Enfin, nog genoeg radio-ambities! Vandaag dan het derde deel van de singles uit De Koopermolen. Ons fotomodel is in de kaartenbak een 'dubbel' nummer (998, als ik me niet vergis), maar ik ontdek eveneens dat ik 957 per ongeluk niet heb gebruikt. Zie hier de oplossing van het probleem. Meteen door naar de 22 singles uit deze vangst.

955 Wunderbar-Tenpole Tudor (NL, Stiff, 1981)
956 Thru' These Walls-Phil Collins (NL, WEA, 1982)
957 Oliver's Army-Elvis Costello & The Attractions (NL, Radar, 1979)
958 One Step Beyond-Madness (NL, Stiff, 1979)
959 That's Just The Way It Is-Phil Collins (Duitsland, Warner Bros., 1990)
960 Jack & Diane-John Cougar Mellencamp (Duitsland, WEA, 1982)

Zesmaal de fotohoes aanwezig. De eerste van Phil Collins heeft in 1992 nogal een 'novelty'-waarde doordat de b-kant 'Do You Know, Do You Care' op dat moment te horen is in een SIRE-reclame om alcoholmisbruik tegen te gaan. Madness is stuk en dat terwijl ik hier niet een hap uit heb genomen zoals bij 'Absolutely' voor de Specialized-kalender. Deze is een keer bij een optreden van de tafel gevallen en mist daardoor een hoek. Die moet dus altijd nog eens worden vervangen. De tweede Phil Collins is nog helemaal nieuw en dat is-ie, geloof ik, nog steeds...

961 Frozen Years-The Rumour (NL, Stiff, 1979)
962 Blaze Of Glory-Jon Bon Jovi (Duitsland, Vertigo, 1990)
963 Easy Livin'-Uriah Heep (NL, Island, 1973)
964 Return To Fantasy-Uriah Heep (Duitsland, Bronze, 1975)
965 Wanted Dead Or Alive-Bon Jovi (NL, Mercury, 1987)
966 Under The Boardwalk-Bruce Willis (Duitsland, Motown, 1987)

Vijfmaal de fotohoes. Alleen 'Easy Livin' heeft niet dat extraatje en die heb ik ook nog steeds niet gevonden. Toch moet ik dan snel aanvullen dat ik niet heel fanatiek ben in het zoeken naar dergelijke singles en met de verzendkosten vanaf Marktplaats word het me al snel te gek. Gewoon blijven zoeken in kringloopwinkels totdat je zoiets tegenkomt voor een euro. Verder geen bijzonderheden over bovenstaande singles en dus ga ik snel verder met de volgende vijf.

967 Play It Cool-Freiheit (NL, CBS, 1987)
968 Rich Girl-Daryl Hall & John Oates (NL, RCA Victor, 1977)
969 A Forest-The Cure (NL, Polydor, 1980)
970 Too Much Too Young-The Specials (Duitsland, Chrysalis, 1980)
971 Come Back My Love-The Darts (NL, Magnet, 1978)

Vijfmaal de fotohoes. 'Too Much Too Young' is de eerste track van een live-EP van The Specials waarop verder onder andere een prachtige versie van 'Guns Of Navarone'. The Darts is al kapot als ik het in 1992 krijg, maar vervang deze ongeveer vijftien jaar later door een exemplaar in nieuwstaat.

972 Rawhide-The Chaps (NL, Stiff, 1982)
973 What I Like About You-The Romantics (NL, Epic, 1980)
974 It Must Have Been Love-Roxette (EEG, Parlophone, 1990)
975 Wishful Thinking-China Crisis (Duitsland, Chrysalis, 1984)
976 A Walk In The Park-Nick Straker Band (NL, Philips, 1979)

Ook weer vijfmaal met fotohoes. De eerste persing van Nick Straker, de tweede verschijnt in 1980 op RCA en heeft een 'levend' model als standbeeld. Als ik zou weten in welk park deze foto is genomen? The Romantics is zo'n voorbeeld van een single waarbij ik de krasjes kan dromen. Als ik het op de radio hoor, kan ik precies de tikjes aangeven op mijn eigen vinyl. Hoewel het niet lastig is om zo'n plaat te vervangen, is het daar vooral weerzin. Het hóórt voor mij bij zo'n plaat. Volgende week is het de eerste woensdag van november, maar nog steeds ga ik dan het vijfde deel doen van 'Het zilveren goud'. Tot maart is 'Het zilveren goud' dan weer eens per maand.

Tot slot: Vandaag is het bericht gekomen dat Fats Domino ons is ontvallen op 89-jarige leeftijd. Ik heb Fats in 2014 gebruikt in de 'Dagplate' over 'Blue Monday'. Dat bericht kunnen jullie vinden bij 24 februari 2014. Ik ben daar diep in gegaan op het leven van de man en kan daar niks op aanvullen. Hij heeft niet een hele speciale impact op mijn leven gehad voor 'Een leven met...' en dus zal ik de man, ondanks het diepe respect dat ik heb voor de artiest, hier niet verder in het zonnetje zetten. Morgen ben ik terug met de 'Eretitel' met driemaal een 'Somebody To Love'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten