dinsdag 31 oktober 2017

Eindstreep: oktober 2017



Het eenendertigste bericht. Zo kan ik tevreden de maand afsluiten. Kan oktober 2017 de boeken in gaan als de 'wedergeboorte' van Soul-xotica? Ik kan het nauwelijks geloven, maar de bezoekersaantallen zijn niet een beetje gestegen ten opzichte van een paar weken geleden! Ik weet niet wie het woord heeft verkondigd want zelf ben ik dat niet geweest. Soul-xotica is gegroeid door 'mond-tot-mond'-reclame. Op de laatste dag van de maand maak ik, zo mogelijk, een balans op van de vinyl-aanwinsten van de afgelopen maand en daar besluit ik ook vandaag mee. Eerst een paar feitjes voor de statistieken en dan een top tien, samengesteld uit de nieuwe aanwinsten.

In dit overzicht 'ontbreekt' één single: 'I Need You' van Diane Jenkins. Omdat ik deze reeds in juni heb betaald, is deze mee gegaan in de 'Eindstreep' van de betreffende maand en staat daar zelfs op 1. Dan tel ik vervolgens vierentwintig singles. Daarvan zijn er zeventien voor de Blauwe Bak en daarbij reken ik ook de Pink Elephant-uitvoering van Mardi Gras' 'Too Busy Thinking 'Bout My Baby'. Deze vervangt de latere heruitgave in de reserve-Blauwe Bak. Vier singles heb ik dubbel. Daarbij is 'Eloise' van Barry Ryan 'op verzoek' gegaan om mijn oude exemplaar te vervangen. Ik heb 'The Smile' van Brainbox al wel in de Nederlandse uitvoering, maar de Duitse Columbia-persing voelt aan als een aanvulling en bovendien speelt het nummer de hele dag in mijn hoofd. Deze heb ik dus eveneens de top tien binnen gelaten. Deze zou er dan als volgt uit moeten zien:

1. That's What I Get-J, J & G

2. It Don't Take Much-Rare Gems Odyssey

3. This World Of Mine-Jay & The Techniques

4. The Smile-Brainbox

5. If You Can Feel-The Metros

6. Can't Help But Love You-The Whispers

7. Love Me-Ad Libs

8. Make Me Yours-Bettye Swann

9. When It's Love-Direct Current

10. True Love Travels On A Gravel Road-Percy Sledge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten