zondag 18 juni 2017

Saksisch ligplezier



De ambitieuze fietsplannen hebben doorgang gevonden. Ik ben vanochtend rond half elf op de fiets gestapt. Eerst het noorden in. Via Diever door het bos naar Smilde. Vervolgens via Bovensmilde naar Assen om achter Assen bij Loon en Balloo de Saksenroute op te gaan. Deze volg ik in zuidelijke richting want ik heb weer eens last van heimwee. Ik moet even in Sleen kijken. In deze hoek van Drenthe zijn de braderieën op zondag gemeengoed en onderweg zie ik op de borden dat Annen zo'n markt heeft, maar daar kom ik niet langs. Ik heb vorig jaar nog enkele platen gekocht in Odoorn, maar dat is vandaag uitgestorven buiten drommen fietsers en wandelaars om. In Odoorn sluit ik ook de Saksenroute af want ik wil beslist nog even naar de Albert Heijn in Sleen en die gaat om vijf uur dicht. Ik fiets dus binnendoor via 'T Haantje naar Noordsleen en arriveer mooi op tijd in Sleen. Het vakantiegevoel overvalt me weer en ik weet het nu wel zeker: Ik ga wéér vakantie vieren in Sleen! De terugweg wil ik nog eens zien dezelfde route te vinden als dat ik vanaf de camping ben gefietst. In grote lijnen weet ik het wel, maar niet de exacte route gevonden. Wel voor de variatie eens door Noordscheschut gefietst. Nu heb ik ook eens een beeld bij dat dorp. Langs het vliegveld en de noordkant van Hoogeveen aan op Fluitenberg. Nog even zitten en genieten van de rust en dan pers ik het laatste eruit? Ik moet zeggen: Ik voel me nog redelijk fit als ik in Uffelte arriveer. Het is dan acht uur en ik heb 140 kilometer op de teller staan. Tijdens de radioshow merk ik wel dat mijn knieën moe worden en dus ga ik straks eens lekker slapen. De foto is genomen bij Rolde. Vanaf Balloo zit je dan pas vijf kilometer op de Saksenroute. De route leidt je héél mooi om de kerk heen en is daarmee een erg curieus stukje van de Saksenroute.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten