vrijdag 15 mei 2015

Bluesbui: BB King



,,I woke up this morning/ BB King was gone/ and the blues found me". Ja, het ontwaken, zou zomaar een toekomstige blues-klassiekeer kunnen opleveren. Ware het niet dat het net twaalf uur is geweest en het dus niet heel erg 'ochtend' meer is. De blues heeft me evenmin overvallen. Toch is het iets waar ik niet omheen kan. Vanavond heb ik 'The Mixed Bag' waar genomen voor een collega en heb hierin zowel 'The Thrill Is Gone' als 'Ain't Nobody Home' gedraaid. Nu lig ik nog steeds een bericht achter en zie hier de mogelijkheid dit eenvoudig in te halen. Een 'bluesbui', een variatie op de 'hoesbui' zoals die in 2011 zeer geregeld voorbij kwam. BB King is 89 jaar geworden en zijn toestand is al een paar weken kritiek geweest. Zelf heb ik alleen 'The Thrill Is Gone' op single van de man. Het zal ermee te maken hebben dat ik nooit heel erg een blues-liefhebber ben geweest. Bovendien heeft de man tegen zich dat ik hem heb leren kennen door... U2! 'When Love Comes To Town' is in 1989 de eerste keer dat ik van BB King hoor, de rest van mans' werk leer ik pas een decennium later stukje bij beetje kennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten