dinsdag 28 april 2015

Op en top veertig!



,,Vanaf nu wordt het alleen maar minder", hoor ik een radio-collega zeggen. 'Life is what you make it', zoals Talk Talk het zegt en mijn zus trekt de jackpot: ,,Je bent nog zo jeugdig voor iemand van veertig". Ach, een leeftijd is maar een cijfer. Ik moet bekennen dat ik het sinds een paar jaar het vooral 'erg lollig' vind: Ouder worden. Vaak hoor je van mensen die terug verlangen naar hun tienertijd, zelfs enkelen die de tienertijd opnieuw zouden willen doen met de wijsheid van nu. Ik doe daar niet aan mee. Als ik kijk naar het klimaat waarin de jongeren nu opgroeien? Maar waarschijnlijk heeft menig veertiger dat ook in de tijd gezegd waarin ik ben opgegroeid.

Hoe ik de verjaardag heb gevierd? Nou, niet eigenlijk... Ik vier al jaren niet meer écht mijn verjaardag. Niet dat ik een hekel heb aan het verjaren of aan feestjes, maar het komt er gewoon niet van. Drie jaar geleden ben ik bijvoorbeeld (alleen) uit eten geweest en 's avonds een rits films gekeken, twee jaar geleden heb ik een wandeling met Willemijn door Giethoorn gemaakt. Ik was toen té platzak voor een diner-voor-twee, maar de koffie met appelgebak en ijs heeft zich die middag goed laten smaken. Vandaag ben ik vrij van het werk, maar heb wel de 'verplichting' van 'Tuesday Night Music Club'. Nadat ik heerlijk heb uitgeslapen, heb ik reclame gemaakt voor de show en wat overig werk binnenshuis gedaan. Laat op de middag even naar de buurtsuper voor wat boodschappen en twee pakken met reuze-mergpijpen. Dat is mijn 'gebak' voor vandaag. Ik zit erover na te denken om straks een filmpje te gaan kijken. Het wordt dan een 'dvd-op-herhaling', maar ik heb de meeste uit mijn collectie in drie jaar niet gezien. Flesje cola erbij. Maar eerst moet ik nog beslissen wat de Week Spot gaat worden of stel ik dat vrolijk uit tot morgen? Dat moet ik nog even bekijken. De kop is eraf als veertigjarige!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten