zaterdag 27 april 2019

Het zilveren goud: april 1994 deel VIII



Soms prijs ik mezelf gelukkig dat ik geen koning ben. Moet je weer met je goeie fatsoen en met de hele familie naar Amersfoort terwijl je het altijd weer fantastisch vindt als de trein verder rijdt dan Amersfoort. Ik heb koningsdag gevierd zoals ook onze koning het vast graag had willen vieren. Hij dan samen met zijn lieftallige en met mogelijkheid tot gezinsuitbreiding, in mijn geval solistisch en vooral heel veel slaap. Dat is een tendens met koningsdag voor mij. Alleen in 2016 ben ik vrij actief geweest. Toen met het aansluiten van het internet en het ophangen van lampen in Uffelte. In vroegere jaren ging ik nog wel eens naar festivals of naar vrijmarkten. In Uffelte en Havelte is weinig te beleven op deze dag en 'bandjes kieken' in Meppel zie ik evenmin zitten. Ik heb vanmiddag radio geluisterd en zelf veertig minuten 'ingekleurd' met een show. Dan ben ik best een beetje gaar en ga nog een paar uurtjes rechtuit. Vanavond de show gedaan en nu nog even 'Het zilveren goud' en dan is het tijd voor ontspanning. Morgen moet ik in ieder geval naar Havelte toe en dus kan dat wel eens een 'Verticaal zes letters' worden. Nu de volgende zes singles uit april 1994.

1752 Tonight Is Just Another Night-The Martiniques (US, Roulette, 1962)
1753 Scandale Dans La Famille-Les Surfs (NL, Festival, 1965)
1754 That Girl Belongs To Yesterday-Gene Pitney (NL, United Artists, 1964)
1755 Bloody Mary-Tom & Dick (NL, Philips, 1969)
1756 Tell Me-The Rolling Stones (NL, Decca, 1964)
1757 You Want To Know A Secret-Billy J. Kramer & The Dakotas (Nieuw Zeeland, Parlophone, 1963)

The Martiniques is een groep uit Detroit en is typische doowop. Les Surfs doet een cover van 'Shame And Scandal In The Family' van Shawn Elliott. Gene Pitney heeft origineel een prachtig Favorieten Express-hoesje maar het zal niemand verbazen dat dit accessoire ontbreekt. 'That Girl' is geschreven door Jagger en Richards en is daarmee de eerste hitnotering van het duo op de Amerikaanse hitparade. Billy J. Kramer doet een nummer van Lennon en McCartney dat zij zelf 'Do You Want To Know A Secret' noemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten