zaterdag 6 april 2019

Het zilveren goud: april 1994 deel II



Negentien graden maximaal. Dat is een graad lager dan verwacht maar nu heeft de buienradar de juiste dynamiek gevonden in de windkracht. Pal uit het oosten met alleen later op de avond kans op noordoostelijk. 's Ochtends windkracht twee en dat loopt op tot drie in de middag. Het is geheel conform mijn wens. Ik ga morgen richting Sleen! Ik moet nog ongeveer negentig kilometer en dan staat de teller op de twintigduizend. Bovendien is het maandag drie jaar geleden dat de teller op nul is komen te staan. Er staat dan 536 kilometer op de teller en ik ben zelf verantwoordelijk geweest voor 150. In het uiterste geval kan ik morgen 65 kilometer doen en maandag 25 door op en neer naar het werk te fietsen maar als ik naar het weer kijk, moet het morgen eigenlijk wel lukken. Verder het nieuws dat vanmiddag de vijftien singles van Mark zijn gearriveerd en dat betekent weer aan de bak met de 'Singles round-up' volgende week. Nu eerst de volgende zes singles die ik in april 1994 heb gevonden en gekocht. Ik vind de eerste op de vuilstort van de gemeente maar anno 2019 speelt de single verstoppertje. De overige vier komen van een vlooienmarkt of wellicht toch de fancy fair? Ik heb ze in de Veemarkthal gekocht, dat weet ik zeker!

1714 Wasted Words-The Motions (NL, Havoc, 1965)
1715 Barcarole In Der Nacht-Connie Francis (Duitsland, MGM, 1964)
1716 As The Years Go By-Mashmakhan (NL, CBS, 1970)
1717 How You Gonna See Me Now-Alice Cooper (NL, Warner Bros., 1979)
1718 May I Take A Giant Step-1910 Fruitgum Co. (US, Buddah, 1968)
1719 I'm A Good Guy-The C.O.D.'s (US, Kellmac, 1966)

The Motions, Mashmakhan, Connie Francis en Alice Cooper hebben fotohoesjes. The C.O.D.'s staat tegenwoordig in de reserve-Blauwe Bak maar heeft tijden in de koffer gestaan. Het schijnt dat veel exemplaren van de singles van The C.O.D.'s hun weg naar Nederland hebben gevonden. In Engeland zijn ze nog redelijk in trek maar denk niet meteen aan gouden bergen. De dj's kiezen tegenwoordig vaak voor de b-kant: 'Pretty Baby'. Ik zie jullie morgen voor een aflevering van 'Horizontaal zeven letters'!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten