zaterdag 30 november 2019

Eindstreep: november 2019



Waarom kunnen we niet nog een week wachten? Het is logisch dat de Amerikanen een dag na 'Black Friday' en twee dagen na 'Thanksgiving' meteen beginnen met de kerst-commercie. De kassa moet immers blijven rinkelen. Waarom kan Nederland niet een week wachten? Wij hebben immers eerst Sinterklaas nog. Ik heb de Goedheiligman vanmiddag ontmoet in een cafetaria in Meppel. Niet dat ik binnen stap voor een vette hap of een ijsco, maar ik heb een brief voor de eigenaar. De Pieten genieten buiten van de zon. En ja, die zijn in Meppel nog gewoon pikzwart. Ik kan een sissende 'rasssist' nog net onderdrukken en dat is maar goed ook. Misschien zou het letterlijk worden opgevat en het zou voor mij alleen gekscherend zijn bedoeld. Hoewel ik van mening blijf dat een toevoeging van 93 jaar geleden aan een traditie van eeuwen oud geen 'traditie' is, maar de acties van 'Kick Out Zwarte Piet' hebben me doen in zien dat je ook niet aan hĂșn kant wilt staan. Maar goed, Sinterklaas boft het met de Las Vegas-verlichting in de tuinen in Meppel en Uffelte want hij kan die schoorsteen nu echt niet meer missen! Laat mij de maand besluiten met de 'Eindstreep' en daarna zal het licht hier spoedig uit gaan, zo vermoed ik...

Marktplaats, de kringloopwinkel in Dwingeloo en de platenbeurs in Steenwijk. Dat levert me deze maand de platen aan. Dat zijn er 73 in totaal en de Blauwe Bak heeft gewonnen! Ik tel 33 die in de Blauwe Bak terecht zijn gekomen en 12 dubbele singles. Daar zit Stevie Wonder dan niet bij want die voeg ik toe aan de Blauwe Bak terwijl het oude exemplaar in de jaren tachtig blijft staan. Omdat ik jullie de komende weken ga bestoken met de Blauwe Bak Top 100 stel ik vanavond een top tien samen uit de Gele Bak-aanwinsten. Dat ziet er als volgt uit.

1. This Wheel's On Fire-Julie Driscoll, Brian Auger & The Trinity

2. El Doomo-Ellis

3. Fox On The Run-Manfred Mann

4. Good Bye Media Man-Tom Fogerty

5. Pictures Of Lily-The Who

6. Only The Heartaches-Houston Wells & The Marksmen

7. Conversations-Cilla Black

8. Judy's Turn To Cry-Lesley Gore

9. Surround Yourself With Sorrow-Cilla Black

10. Niki Hoeky-P.J. Proby

Geen opmerkingen:

Een reactie posten