donderdag 31 oktober 2019

Eindstreep: oktober 2019



Over een maand kan ik me schrap zetten voor de samenstelling van de Blauwe Bak Top 100. Het is een jaarlijks terugkerend cliché en ook dit jaar gaat die andermaal op: Het wordt een hele bevalling omdt de Blauwe Bak het afgelopen jaar fors is uitgebreid. Dat is echter een zorg van later, eerst mag ik me buigen over de singles die me deze maand zijn bereikt. Het is een bescheiden aantal maar niet minder interessant en uiteindelijk heb ik elf singles voor de top tien. De nummer 1 staat echter al twee weken vast. De bovenstaande foto heb ik genomen op de middag van aankoop. Het is licht genoeg in de woonkamer en dus mag het even 'zitten' op de stoel aan de eettafel. Het vroeg vervolgens wat op het menu stond maar kon mijn antwoord niet waarderen: Blikvoer. Hierbij de 'Eindstreep' van deze voorbije maand.

Ik tel vierentwintig singles in oktober 2019. Daarvan zijn er zeven dubbel en mogen drie in de Blauwe Bak. Rockaway Boulevard heeft een plekje in de koffer gekregen, The Four Tops en The O'Jays staan bij de overige singles van de groepen in de reserve-Blauwe Bak. De top tien ziet er als volgt uit.

1. Cat Food-King Crimson

2. A Little Bit Further Away-Kokomo

3. You Keep Running Away-The Four Tops

4. Not Dead Yet-Bad Examples

5. Love Experience-Rockaway Boulevard

6. Ball Park Incident-Wizzard

7. Livin' For The Weekend-The O'Jays

8. Allentown Jail-Karen Young

9. Someone Belonging To Someone-Bee Gees

10. Hiroshima-Wishful Thinking

Geen opmerkingen:

Een reactie posten