dinsdag 20 juli 2010

kofferstory


Wat is Soul-X zonder zijn singleskoffer? Die twee zijn al tien jaar onafscheidelijk. Of we nu in een Steenwijker horeca-etablissement moeten draaien of in Zwolle of in Hellevoetsluis, de koffer gaat overal mee naar toe. Hij is vast wel enig reizen gewend, want ik heb een vermoeden dat het ruim vijftig jaar in een ver oord is verkocht...

In april 2000 kwam het in De Bilt binnen. Ik was meteen verliefd. De inhoud was nogal vreemd op zijn zachtst gezegd. Het bevatte enkele EP's uit de late jaren vijftig, waar ik alleen Jules De Corte van heb gehouden. Er zaten twee EP's met geluidseffecten bij voor de thuisfilmer en een drietal singles met Nederlandse nieuwsberichten uit Indonesië. Die heb ik achtergelaten bij een liefhebber.

En dan was er nog de EP van Yma Sumac. Verpakt in een box, heeft die in Tuk nog een tijd te pronk gestaan. Totdat de verhuizing kwam. Wat me nog het meeste spijt is dat ik hem nooit heb beluisterd. Naar het schijnt is Yma een vreemde eend in de bijt.

De koffer is altijd gebleven. Vanaf mijn tijdelijke residentie in De Singel in Zwolle werd de koffer versierd met stickers van Soulclap en De Singel. Niet zichtbaar op de foto zijn stickers van de bands The Shavers, Fed By Trash (uiteraard vanwege de bandnaam) en Malachi. Ik heb er nog aan zitten denken ook nog 'Linkse Hobby' er op te plakken...

Kan niet stuk. Jawel hoor! Het hengsel ging als eerste. Met een tang weer hersteld, maar wil nu niet meer 'plat' liggen. Het zij zo... Nu het slotje. Dat hoort met twee schroefjes vast te zitten. Eentje is al pleite. De tweede ligt er ook wekelijks uit. Ik ben dermate laks dat ik het vermoeden heb dat die in 2016 in ere is hersteld. Is de koffer bijna zestig, maar zijn pensioen met 67 jaar kan hij rustig vergeten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten