zondag 11 juli 2010

ken uw klassiekers


Ja, jammer, niks aan te doen! Soul-xotica heeft de afgelopen weken niets aan voetbal gedaan, dus heeft het nu ook even lak aan het feit dat menig Oranje-fan even niet op een Spaanse dame zit te wachten. Het is ongeveer een jaar geleden dat het nummer mijn zomer kleurde en sinds zaterdag heb ik de single, dus sentiment of niet, wij gaan onverdroten door!

De zomer van 1972 was naar verluid erg warm. Geen wonder dat The Classics zo'n succes was. Zo ongedwongen als het plaatje zélf is, gedroeg het zich ook in de Top 40: Op zijn elven en twaalven van 40 naar 21 én weer terug in een stuk of elf weken. En ook bij mij roept het nummer al herinneringen op van plakkerige, (Spaans?) benauwde momenten uit de vorige zomer.

De tekst is buitengewoon komisch. Het zou het opstel van hun zesjarig neefje kunnen zijn. Knulligheid ten top! Wat rijmt er op 'day'? Juist! Holiday. 'I pack my bags today and then I'll fly away'. Man, dit is je reinste poëzie!

En dan de keuze voor het onderwerp: Limbo mist zijn Spaanse vakantieliefde, wil niet langer in de regen zijn en gaat terug naar haar. Je zou er een boek over kunnen schrijven. Overigens moet ik opmerken dat het meisje op de hoes niet erg Spaans lijkt...

Ja, ik weet het, hij is té knullig voor woorden, maar desondanks staat hij wederom op de zomerse soundtrack van 2010!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten