dinsdag 29 augustus 2017

Klenck-klare onzin



En dus tóch gegaan! In Havelte overvalt me ineens het vakantiegevoel en het moet vandaag gebeuren. Thuis drink ik koffie en stap dan op de bus. Naar Meppel. Het idee is om de heenreis met de trein naar Assen te gaan omdat dit 'sneller' gaat. Helaas. De tijd dat brugwachters rekening hielden met de bussen, ligt al ver achter ons. Door een klein oponthoud voor twee bruggen arriveren we vijf minuten té laat op het station in Meppel. Ik heb net mijn kaartje uitgeprint als ik zie dat de trein naar Assen voor mijn neus vertrekt. Als ik nu geen kaartje had gehad? Dan zou ik op de bus terug zijn gegaan en dan wel door naar Assen, maar ja... om nou dat tientje weg te gooien? Dus pak ik een trein later en moet bijna een uur wachten op het station van Assen. Rond half zeven ben ik op de camping en het is dit jaar écht een warm bad. 'Buren' die spontaan vragen en een gesprekje beginnen, dat heb ik tot voordien nauwelijks gehad op Pieterom. De tent staat in een vloek en een zucht en daarna kan ik aanschuiven voor het avondmaal. Dat is een bak nasi van de Albert Heijn welke maar tien minuten in de magnetron hoeft. Lekker? Nee, het is pure maagvulling en morgen gaan we weer ouderwets koken!

Dag 6 van de vakantie. Ik neem mijn tijdelijke fiets in ontvangst. Een Puch van wel een paar jaar oud, maar desondanks in een fraaie staat en met verend zadel en geveerde voorvork. Het zadel is goed bedoeld. Zo'n anatomisch gevormd gelzadel dat je eigenlijk eerst moet 'in fietsen' zoals je laarzen eerst moet 'in lopen'. Vooral deze eerste dag zal het me de nodige pijn geven, maar ik zal er even aan moeten wennen. Ik ben natuurlijk erg verwend geraakt door de ligfiets. De eerste dag moest maar een route in de buurt worden, zodat ik desnoods kan afsnijden naar de camping. Ik heb de folder van de Klencke-route en ik zie dat die langs fietsknooppunten gaat. Ik besluit het even buiten Sleen op te pakken. Het is pas in Aalden dat ik merk dat de Klencke-route van bordjes is voorzien en dat ik op dit moment de route in tegengestelde richting fiets. Ach, het komt misschien wel goed uit. De westenwind is nog best aanwezig en op deze manier heb ik daar het minste last van. Vanaf Sleen gaat het langs de toegangspoort van De Klencke en via Benneveld naar Aalden. Vervolgens zuidelijk door Oosterhesselen en de eerste maal door Dalen. Dan komt Coevorden in het vizier en, ja, ik moet naar het centrale punt in deze plaats. Dat brengt me in het centrum en daar kan ik pinnen. Ook neem ik even plaats op een terras voor koffie met appelgebak, maar zit niet veel later weer op het zadel. Nu over Stieltjeskanaal en langs De Huttenheugte naar Dalen. Dan door Holsloot en daar is het de bedoeling van de route dat ik naar Sleen fiets. Ik merk dat ik eigenlijk nog even moeten fietsen om definitief te wennen aan het zadel en iets knaagt in me. Ik wil deze vakantie mét singles kunnen afsluiten, dus...? Zo fiets ik naar Emmen en ga rechtstreeks naar Mijn Kraam, de winkel waar ik twee jaar geleden ook een paar heb gekocht. Dat brengt me bij het volgende verhaal: Een 'Singles round-up'. Daarna vervolg ik de serie met een verhaaltje bij iedere dag. Vandaag vier berichten en morgen drie vakantie-berichten en de 'Classic Week Spot'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten