woensdag 30 augustus 2017

Die zit!



Een wereldberoemd bankje? Ja, het is verschillende malen voorbij gekomen op Facebook, maar ook op Soul-xotica. Misschien zou ik zo ver kunnen gaan dat ik het mijn ultieme favoriete bank ga noemen. Het zou zomaar kunnen. Iedere keer als ik plaats neem op dit bankje overvalt me het vakantiegevoel. Het bankje staat bij het fietsroutenetwerkknooppunt (dubbele woordwaarde) 8 en tegenover de kerk in Sleen. Het is het bankje dat ik altijd even meeneem op fietstochten en niet zelden komt de camera dan ook tevoorschijn. Bovenstaande foto mist iets: Anders staat er een fiets bij. Nu is het twaalf uur op dinsdagmiddag en ik moet een half uur overbruggen totdat de bus me naar Assen gaat brengen. Een pak 'chocolate chip cookies', flesjes ijsthee, bidon water, doosje sigaren én muziek moeten me daarbij gaan helpen. Ik zie het helemaal zitten! De derde van de vier 'vakantiemixen' die ik een week eerder heb opgenomen, mag me uitgeleide doen in Sleen. Het is een selectie die ik veel heb gedraaid bij wandelingen op de avond. 'You'll Wake Up Wiser' van Chuck Boris klinkt zó 'anders' in Sleen en datzelfde geldt voor nummers van Maxine Brown en Jimmy Coleman. Verder schat ik een hoge plek op de Blauwe Bak Top 100 in voor 'Love Me Like You Mean It' van Percy Sledge. Straks mag het weer over muziek gaan, nu even verder met het afscheid van Sleen.

De elfde dag van de vakantie ontwaak ik rond half negen. Ik ben nicotinebehoeftig en dus loop ik eerst naar de Albert Heijn voor een doosje sigaren. Terug op de camping komt de zon net tevoorschijn achter de bomen en ik zie de dauwdruppels bijna verdampen op de tent. Ik sluit de tent en ga aan de picknicktafel zitten met koffie en ontbijt. Als dat op is, is de tent helemaal droog. Het inpakken gaat eenvoudig en ik merk dat ik maar weinig 'rommel' heb meegenomen deze vakantie. Alleen de blikopener is niet van pas gekomen en het keteltje. Beide nemen geen plek in beslag en dus is het geen bezwaar. De lange broek heb ik alleen op een avond aan gehad omdat ik naar de wc moest en niet in mijn slaap-outfit gezien wilde worden. Dan reken ik af en het is precies waarop ik had gerekend. Afscheid nemen van de buren en nog een kleine koffieronde aan de picknicktafel. Om twintig voor twaalf loop ik de camping af. De kwart-voor-twaalf ga ik niet meer halen, maar dat is geen bezwaar. Zal ik een terrasje pakken of toch 'lekker op budget' even naar de Albert Heijn en op het bankje zitten? De keuze valt op het laatste. Ik heb geen spijt van mijn aankopen want in Assen moet ik wederom veertig minuten wachten op de bus naar Uffelte. Doordat die een rondje door Diever moet maken, ben ik pas rond half vier terug in Uffelte. Ik heb nog een paar koekjes over en een flesje ijsthee. Dat laatste ga ik straks wellicht drinken, de koekjes sneuvelen al bij de koffieronde achter huis. De koolmeesjes en mussen zijn nog immer 'druk' in mijn tuin en hebben mijn afwezigheid waarschijnlijk niet opgemerkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten