vrijdag 30 juni 2023

Eindstreep Gele Bak: juni 2023


De verwachte pakketjes zijn niet gearriveerd en ik moet er stevig over nadenken welke 'nieuwe' singles zijn binnengekomen en welke ik nog niet heb behandeld. Vooralsnog kom ik uit op één single en die kan even zo goed in juli. Wellicht dat die in deze maand ook mee kan doen voor de Top 10 want daar ben ik hem vergeten. Ook al zouden de singles zijn gearriveerd dan is het nóg te ambitieus om vanavond dubbel te publiceren. Daarvoor in de plaats ga ik de Gele en Blauwe Bak scheiden in de top tien. Ook heb ik uitgerekend hoeveel singles ik precies heb gekocht in dit eerste half jaar. Ik trap vanavond af met de Gele Bak. Ik kan deze maand 27 'unieke' singles rekenen tot de Blauwe Bak. Met name de partij in Steenwijk zorgt voor nogal wat dubbel en 'upgrades' en wat dat betreft zijn er 26 maar daar zitten dan ook afwijkende persingen uit de Blauwe Bak bij.

Zullen we het eerst eens over het eerste half jaar hebben? Ik tel 468 singles tot dusver. Daar zitten overigens ook de 'pre-orders' in en platen die nog onderweg zijn. Van de 468 zijn er precies 200 'unieke' platen voor de Blauwe Bak. Maar liefst 161 singles zijn in de Gele Bak terecht gekomen en ik het maar liefst 107 dubbel en/of upgrades. Van de 27 van afgelopen maand beschouw ik de volgende 10 als de uitschieters.

1. Waterfall - Triumvirat

2. Wishing You Were Here - Chicago

3. Always There - Incognito

4. Making Up Again - Goldie

5. The Stripper - David Rose

6. Straight Up - Paula Abdul

7. Yakety Yak - The Coasters

8. You Can't Change That - Raydio

9. Day One - Comsat Angels

10. Goldfinger - Shirley Bassey

Geen opmerkingen:

Een reactie posten