maandag 5 juli 2021

Gele Bak Top 100: 100-92


Geen reden tot paniek. Het gebeurt gewoon eens in de zoveel jaar en de laatste keer kan ik me nog goed herinneren. Het is dan een donderdag in juli 2019. Ik ben overdag gewoon aan het werk geweest, maar voel me erg moe als ik thuis kom. Ik hou een ontspannend slaapje en dan...? Ik word al rillend wakker terwijl ik warm genoeg heb geslapen en het buiten allesbehalve winter is. Na een cup-a-soup en een sinaasappel opnieuw proberen te slapen en als ik wakker word, is alles achter de rug. Meteen als ik ontwaak, stap ik onder de douche. Douchen tijdens onweer kan gevaarlijk zijn, heb ik eens begrepen en dus ben ik compleet met fietszweet in bed gestapt. Ik merk dat met name mijn nek is verbrand en ook de rug voelt pijnlijk aan. Dan trek ik de schone kleren aan en begint het vrijwel meteen. Ik klapper mijn gebit bijna in tweeën. Ik ril zo van de kou dat ik niet eens een glas of een beker kan vasthouden. Uiteindelijk het vest maar over het t-shirt en tot boven dicht. Zo ga ik weer slapen en ontwaak rond een uurtje of zes. Het rillen is weg, maar nog steeds wel loom. Ik eet licht en ga weer even liggen om de laatste moeheid uit te schakelen. Dat is een volledige nacht geworden! Het heeft iets met hooikoorts van doen. Sommige jaren ben ik een dag of een halve dag ziek en daarna kan ik alle pollen en stofjes in de lucht zonder problemen 'accepteren'. Voordat ik iets zwaarder ga eten, kan ik eerst de twee afleveringen 'Gele Bak Top 100' doen. Het wordt vanaf volgend weekeinde een 'weekend journey' van vrijdag tot en met zondag.

100. You Don't Have To - The Beeds (US, Team TM 519, 1968)

99. Sweet Maxine - The Doobie Brothers (Duitsland, Warner Bros. WB 16 601 N, 1975)

98. My Boyfriend's Back - The Angels (US, Smash S-1834, 1963)

97. Bonnie Came Back - Duane Eddy & The Rebels (US, Jamie 1144, 1959)

96. Without Love - Tom Jones (Duitsland, Decca DL 25395, 1969)

95. Union Man - Cate Bros. (NL, Asylum AS 13028, 1975)

94. Find The Time - Five Star (Duitsland, Tent PB 40799, 1986)

93. Queen Of The Rapping Scene - Modern Romance (NL, WEA WB 18928, 1982)

92. Sugar Man - Roy Orbison (UK, London HLU 10222, 1968)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten