woensdag 1 april 2020

Blauwe Bak Top 45 1e kwartaal 2020 deel I



Kikker in je bil! Alles is anders op deze eerste april van 2020. Ik merk eigenlijk pas vanavond op Facebook uit één berichtje dat het de beruchte 1 april is. Iemand heeft weer de video gedeeld waarin wordt bewezen dat de 3d geprinte elpee de toekomst is. Stiller dan dat is vrijwel onmogelijk... Nee, alles is anders op dit moment. Nog maar eens vier weken collectief thuis zitten, waarbij ik me dan weer gelukkig prijs dat ik postbode ben en daar behoefte aan blijft. Ik heb het te doen met de mensen die ik de afgelopen weken heb gezien die enthousiast met de verbouwing zijn begonnen nu 'ze even vakantie hebben'. In de post gaat het leventje door alsof er niets aan de hand is. Hoewel je tegenwoordig echt geen radio- en televisiegids meer nodig zou hebben om erachter te komen wat er op de kwelbuis is, heb ik vanmiddag de tassen vol met omroepbladen. Is er nog iemand die op het tijdstip in het programmablad voor de televisie gaat zitten? Hoewel ik geen televisie heb, heb ik al jaren geleden het gemak ontdekt van 'uitzending gemist' voor de paar programma's die ik nog wel volg. Vandaag trap ik af met het eerste deel van de Blauwe Bak Top 45. Omdat ik recent over de singles heb geschreven, lijkt het me overbodig om iedere plaat eruit te lichten. Wel kan ik melden dat het zondag als een Top 40 is begonnen en ik LTD in eerste instantie buiten de lijst wil houden vanwege de tijdsduur en het oog op de radioshow. Zo twijfel ik ook lange tijd bij de Edith Moreno-single en deze heb ik vanmiddag alsnog toegevoegd (ten koste van Vivian Reed) waardoor ik vanavond een nieuwe foto moest maken.

45. Let's Bring Back The Good Times-Mike Jemison (US, GeNeva GE-510 A, 1975)

44. Oh Baby-Ebony Rhythm Funk Campaign (US, Innovation II IV 9159 B, 1975)

43. Get Ready For Judgment Day-Edith Moreno (UK, Savoy/Honest Jons no cat. A, 1983, re: 2019)

42. There's Someone-The O'Jays (US, Neptune N-12 B, 1969)

41. Party With You-L.T.D. (US, Montage MV 908 B, 1983)

40. Once In A Lifetime-Jimmy Robins (US, Tangerine TRC 995 B, 1969)

39. It Sho Ain't Me-Ike & Tina Turner (Frankrijk, London 69.014 B, 1968)

38. Pledging My Love-LaVern Baker (US, Brunswick 55285 B, 1965)

37. I Shoulda Loved Ya-Narada Michael Walden (UK, Atlantic K 11413 A, 1979)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten