woensdag 15 april 2020

Week Spot: Vivian Verdree & Ed Boze



Ach, dan maar een 'labelbui'. Als ik uit ga van de muziek en een plaat die mijn afgelopen weken heeft ingekleurd, dan moet het gewoon de Week Spot worden deze week. Waar ik al bang voor ben: Er is bijna geen informatie te vinden over de beide artiesten van deze single en ik kan dus even goed een uitgebreide eerste alinea maken met alles wat voor handen is. Ik zoek uiteraard eerst bij Sir Shambling en daar vind ik een beknopte rubriek voor Ed Boze. Hij beveelt 'Memories' (1973) en 'You're A Part Of Me' (1974) aan voor de fans van deep soul. Wel komt hij contact met Boze die hem laat weten dat 'het zijn dag heeft gemaakt' nu hij weet dat veertig jaar later zijn muziek nog altijd tot de verbeelding spreekt. Boze is dan een dominee in North Carolina en is een vertrouwenspersoon in de gevangenis. Sir Shambling noemt 'Mister Soul Singer' alleen in de voetnoot. Over Verdree is nog minder bekend. Zij maakt in 1974 de single 'Sad Song' voor Hugo & Luigi welke eerst ook als stereo/mono-demo verschijnt. Blijkbaar heeft dit het toch nog tot een 'stock copy' geschopt. 'Mister Soul Singer' is niet anders bekend dan demo, hoewel in 2016 een 'album' verschijnt op Spotify met 'He Did A Number On Me' als mogelijke b-kant. Het mysterie ligt hem echter niet in het feit dat er niets is te vinden over Boze of Verdree, maar eerder hoe deze 'left fielders' een contract hebben gekregen bij het zeer commerciële H&L Records. 'Mister Soul Singer' is geen dijenkletser welke gemaakt is voor de discotheken maar wel een uiterst sfeerrijk nummer dat méér verdient! Laat de Week Spot de start zijn van deze missie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten