dinsdag 7 april 2020

Week Spot: Fontella Bass



Een Jantje-van-Leiden vanavond. Deze single van Fontella Bass zit in mijn laatste vangst van Mark en hoewel ik in eerste instantie wordt aangetrokken tot de meer funky a-kant, is 'Talking About Freedom' de uiteindelijke favoriet gebleken. Ik heb het archief moeten raadplegen en ik heb tweemaal aandacht besteed aan Fontella. De eerste keer is ergens héél vroeg in het bestaan van Soul-xotica en het is dan voornamelijk vanwege het mooie fotohoesje van 'Rescue Me' op de site van singlehoesjes.nl. Het is vóór de kerst van 2012 want dan komt ze te overlijden. Het tweede bericht is drie jaar geleden als ze de Week Spot heeft met 'I Need To Be Loved' uit dezelfde periode als 'Talking About Freedom'. Het nummer is zo in begin april 2020 ook weer eens heel erg actueel. Ik besef deze periode extra goed wat 'vrijheid' inhoudt. Hoewel ik natuurlijk gezegend ben met mijn werk als postbode (waardoor ik nog dagelijks meerdere uren in de frisse lucht ben) merk ik wel dat mijn vrijheid is beknot. Het had zo anders kunnen lopen? Maar goed, aan die materie ga ik me niet wagen op Soul-xotica daar zijn andere plekken voor. Het gaat om de muziek en dat zit wel snor bij Fontella Bass en 'Talking About Freedom'. Dat mag deze week de Week Spot heten. Morgenavond ga ik waarschijnlijk diep de Friese popgeschiedenis in voor 'Het zilveren goud'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten