zondag 24 juni 2018

Het zilveren goud: juni 1993 deel VIII



Komende woensdag weer een iets uitgebreider verhaal bij 'Het zilveren goud', ook al moet ik dan achter de oren krabben waar ik het dan over ga hebben. Ach, ik had de herinnering van afgelopen woensdag ook niet vooraf kunnen bedenken en zal vast en zeker met iets op de proppen komen. Vandaag in ieder geval de volgende vijftien singles uit de grote partij die ik in juni 1993 heb gekocht van 'Golden Years'. Laten we maar meteen beginnen.

1376 Jack Le Freak-Chic (Duitsland, Atlantic, 1987)
1377 Tusk-Fleetwood Mac (NL, Warner Bros., 1979)
1378 Everywhere-Fleetwood Mac (Duitsland, Warner Bros., 1987)
1379 Under The Table-The Godz (NL, RCA Victor, 1978)

Maar liefst twee singles van Fleetwood Mac. Dat herinnert me aan het feit dat Fleetwood Mac-lid Danny Kirwan onlangs is overleden. Niets dan respect voor de overledenen maar het is geen Lindsey Buckingham of Peter Green dat hij de 'Dodenrit' zou verdienen. Bovendien heb ik het al 'druk' genoeg met andere rubrieken om deze af te stoffen. 'Tusk' heb ik later in een iets betere staat gevonden.

1380 Goodnight Saigon-Billy Joel (NL, CBS, 1983)
1381 Psychomodo-Cockney Rebel (NL, EMI, 1974)
1382 Spinnin' Spinnin' Spinnin'-CCC Incorporated (NL, Imperial, 1971)
1383 Dreidel-Don McLean (NL, United Artists, 1973)

Geen bijzonderheden over de bovenstaande singles zélf. CCC Incorporated is de hippieband die in de begin jaren zeventig een commune vormt in de Peel. De leden zullen later opduiken in The Slumberland Band en uiteindelijk in de jaren tachtig doorbreken met Doe Maar. 'Spinnin' is een folkrockende versie van een nummer van The Incredible String Band.

1384 Maybe Tomorrow-UB40 (Duitsland, Virgin, 1987)
1385 Stranger On The Shore-Mr. Acker Bilk (NL, Columbia, 1962)
1386 Winter World Of Love-Engelbert Humperdinck (NL, Decca, 1969)
1387 Sounds That Only Those In Love Can Hear-Janice Lamb (US, Sugar Hill, 1970)

UB40 heb ik een paar jaar geleden met fotohoes gekocht. Bij Janice Lamb moet ik vermelden dat het Sugar Hill-label uit Nashville afkomstig is en dus niets met Sylvia Robinson heeft te maken. Ik heb de plaat een paar maal 'geprobeerd', maar er is me niets van bij gebleven.

1388 I Love You Signorita-Ben Cramer (NL, Warner Bros., 1978)
1389 We Don't Make Love Anymore-Kenny Rogers (US, United Artists, 1977)
1390 Angel Of The Morning-Spring Affair (NL, CBS, 1977)

Ik zie net dat 'Daytime Friends' de eigenlijk a-kant is van Kenny Rogers. Het maakt echter niet dat ik méér van de plaat ga houden. Morgen het negende deel van 'Het zilveren goud'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten