vrijdag 15 juni 2018

Het zilveren goud: juni 1993 deel IV



Ik lig (weer) iets achter op schema. Deze aflevering van 'Het zilveren goud' is eigenlijk die van woensdag en ik had beloofd op deze dag een 'extra verhaaltje' te doen. Ik ben vanavond 'druk' geweest met de voorbereidingen van een tijdelijke radioshow op de zondagavond en mijn oogjes worden steeds kleiner. Omdat zaterdag en zondag deel 5 en 6 op deze plek horen te verschijnen, schuif ik het verhaaltje even vooruit. Nu even kort de volgende zestien singles uit de grote partij platen die ik van Klaas van 'Golden Years' heb gekocht. Morgen of zondag hopelijk het 'verhaaltje' achter deze partij. Over de hoesjes kan ik kort zijn: De platen hebben geen van allen een hoes. Ik zal dus enkel melden wanneer ik 'upgrades' heb gevonden, al dan niet met hoesjes.

1313 Soul Dracula-Hot Blood (Frankrijk, Carrere, 1975)
1314 Easy To Be Hard-Three Dog Night (US, Dunhill, 1969)
1315 Jungle Rock-Hank Mizell (UK, Charly, 1958, re: 1976)
1316 Song Sung Blue-Neil Diamond (NL, Uni, 1972)

Neil Diamond is in mijn herinnering het beste te draaien van de bovenstaande vier. Ik meen dat ik Hot Blood later eens beb vervangen. Dat denk ik in eerste instantie ook bij Hank Mizell, maar dat blijkt een andere single te zijn. De kraakjes van deze single geven het nummer uit 1958 alleen maar extra charme. Mijn ogen vallen bijna dicht en moet morgenochtend alweer vroeg naar Steenwijk, dus hou ik het vanavond kort. Over de hoesjes is zo gezegd niet zoveel te vertellen.

1317 De Fles-Jan Boezeroen (NL, Polydor, 1970)
1318 Starting Over-John Lennon (Duitsland, Geffen, 1980)
1319 Jig A Jig-East Of Eden (US, Deram, 1970)
1321 Big City Cat-Steve Forbert (NL, Epic, 1979)

John Lennon heb ik in ieder geval in een betere staat met fotohoes en ik schat dat dit hetzelfde moet zijn bij Jan Boezeroen. Waarom die in mijn collectie is gekomen? Dat heeft weer met een concert van De Raggende Manne te maken dat het als toegift speelt. 'Big City Cat' is een track van 'Alive On Arrival' van Steve Forbert en dat is sinds jaren een zondagmiddag-favoriet van mij. Dat heb ik dan ook weer te danken aan 'Elpee Pop Special' uit de jaren tachtig. Van East Of Eden heb ik ook de elpee in huis maar dat is 'zware kost'. Na Jig A Jig ken je het mopje wel. Nummer 1320 ontbreekt in de kaartenbak.

1322 I'll Be Waiting-Santana (NL, CBS, 1978)
1323 Matrimony-Gilbert O'Sullivan (NL, MAM, 1972)
1324 EP Yesterday-Marianne Faithfull (Frankrijk, Decca, 1965)
1325 Wuthering Heights-Kate Bush (NL, EMI, 1978)

Eeuwig zonde dat het fotohoesje ontbreekt van Marianne Faithfull. Ze staat er zo leuk op! Santana heb ik eens vervangen door een beter exemplaar met fotohoes. Ik twijfel bij Kate Bush. Gilbert O'Sullivan en Marianne Faithfull zijn beide boven verwachtingen goed te draaien.

1326 Next World War-Rob Hoeke Rhythm & Blues Group (NL, Philips, 1970)
1327 One Of Mine-Jimmy McGriff (NL, Funckler, 1964)
1328 Superstar-The Carpenters (NL, A&M, 1971) 1329 Yesterday Once More-The Carpenters (NL, A&M, 1973)

Menigeen verbaast zich hierover en ik heb het heus wel geprobeerd! Ik kan The Carpenters niet anders ervaren dan behang-per-strekkende-meter. Radio-collega's vallen in katzwijm bij de stem van Karen Carpenter, maar het 'doet' me niks. Toch krijg ik middels deze partij singles de eerste drie van The Carpenters binnen. Ik trap morgen af met de derde van het stel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten