donderdag 30 juni 2016

Eindstreep: juni 2016



De laatste 'Floorfillers' is even zo goed nog een emotionele aflevering geworden. Met name onder een paar collega-radiomakers en vaste luisteraars heerst in eerste instantie onbegrip. Als ik het vervolgens uitleg, begrijpen ze het wel. Morgen ga ik het hier nog een keertje uitleggen, ik ga dan terug kijken op drie jaar 'Floorfillers'. Voordat ik mijn bed op zoek ga ik eerst de 'Eindstreep' opmaken. De balans van een relatief rustige maand. Een trend die zomaar een vervolg kan krijgen in juli, maar daar is het nu nog te vroeg voor. Stilte na de storm, dat zou een passende omschrijving zijn voor juli. Desondanks een paar platen in de koffers waar ik nog lang van zal genieten.

Hoewel ik Cookin' On 3 Burners reeds in mei heb besteld, betaal ik in juni opnieuw voor de verzendkosten. Omdat 'This Girl' vorige maand niet in de 'Eindstreep' stond omdat deze nog onderweg was, heb ik nu een plaatsje vrijgemaakt in de top tien. Deze wordt dus niet gerekend in de statistieken van deze maand. Twee keer betalen voor de verzendkosten is al zuur, in geval van Brenda & The Tabulations koop ik dezelfde single tweemaal in een maand. Ook die wordt maar één keer gerekend in de cijfers. Hoe zien deze cijfers eruit? Ik koop in juni 'slechts' 35 singles en dat is het minste tot nu toe. De balans staat na een half jaar op 401 singles. Vijf van de vijfendertig heb ik al eerder op vinyl gekocht. De 'dubbele' singles staat na een half jaar op 74. De Blauwe Bak levert in juni zeventien singles op, de Gele Bak wint andermaal. De score van de Blauwe Bak staat tot dusver op 158 singles. Als ik tien van de vijfendertig moet uitzoeken en in een volgorde moet neerzetten, kom ik tot de volgende conclusie.

1. Sunshine Of Your Love-Spanky Wilson

2. She'll Be Sorry-Gloria Gaynor

3. Happy Soul (With A Hook)-Dave Cortez & The Moon People

4. Tribute To Girls-The Soul Cop

5. I'm Gonna Love You A Long Long Time-Patti & The Emblems

6. Until The End-Gary Moore & New Joy

7. It's Time You Made Up Your Mind-Willie Clayton

8. This Girl-Cookin' On 3 Burners ft. Kylie Auldist

9. A Love You Can Depend On-Brenda & The Tabulations

10. Imagination-Ben E. King

Geen opmerkingen:

Een reactie posten