maandag 25 december 2023

Blauwe Bak Top 100: 7-2


Ieder voordeel hep ze nadeel, om de beroemde Spaanse filosoof te citeren. De reden dat ik vanaf 1 december ziek thuis ben en in die tussentijd misschien maar vijf of zes keer in een winkel ben geweest, niet binnen ben geweest bij tankstations en niet verplicht heb moeten luisteren naar Sky Radio... Het is eerste kerstdag en ik heb Whamageddon gewonnen! Ik kan me niet heugen dat ik ergens 'Last Christmas' heb gehoord in dit nieuwe jaar. Ik heb, zoals gepland, het fietstochtje gemaakt naar Steenwijk. Qua temperatuur kon ik het niet beter treffen. Bij de KNMI hebben ze teveel gedronken want eerst gaat het de natste kerst worden uit de geschiedenis en nu is het opeens één van de warmste eerste kerstdagen. De warmste in de laatste jaren zou in 2015 zijn geweest. Straks maar even terug bladeren want deze kerst doet niet meteen een belletje rinkelen. Het fietsen zélf is probleemloos. In de winkel heb ik soms wel moeite om me staande te houden. Voordat ik Steenwijk verlaat, verorber ik twee appelflappen en een flesje zuivel maar merk onderweg wel dat de energie ver te zoeken is. Gelukkig heb ik wind in de rug. Mijn maaltijd op eerste kerstdag is bami uit de magnetron. Vanavond heb ik nog een paar uur zitten luisteren naar de Drentse 1000 en nu ga ik bijna de rest van de Blauwe Bak Top 100 aan jullie presenteren. Omdat de nummer 1 van dit jaar de Week Spot gaat worden, presenteer ik die morgen.

7. Lonely - Ed Boze (US, Avco AV-4622, A, 1973)

6. All Cried Out - Lamont Dozier (US, ABC 12076, A, 1974)

5. Beautiful Things For You - Cortez Greer & The Lifters (US, Lifter 594-24, A, 1975)

4. Paradise - So-Rare (US, NCS 2451, A, 1984)

3. Lonely Man - Spencer Wiggins (US, Goldwax 330, B, 1967)

2. I Believe In Miracles - Jackson Sisters (Japan, Universal UIKY-75104, B, 1973, re: 2021)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten