zondag 24 december 2023

Blauwe Bak Top 100: 14-8


Dat de winkels open zijn tijdens de feestdagen is iets waar ik nog altijd niet helemaal goed aan kan wennen. Desondanks is Havelte morgen dicht. Tegelijk weet ik te herinneren dat de Albert Heijn aan Het Schar op de gevel heeft staan dat het 365 dagen per jaar open is. Ik heb vanmiddag op de website gekeken en, jawel, hij is morgen vanaf tien uur in de ochtend geopend. Vanmiddag zou ik eerst moeten wachten totdat het stopt met regen maar dan nog steeds... windkracht zes uit het westen hoeft van mij op dit moment niet. Morgen zal het rustiger qua wind en in de ochtend is het vrijwel droog. Het plan is dus om morgen even naar Steenwijk te fietsen voor boodschappen. Ik ben ook wel benieuwd hoe ik me dan na afloop voel en of ik hier wel de energie voor heb. Ik heb vanavond een maaltijd laten bezorgen maar dat kan ik niet iedere avond doen. Buiten slapen en internetten om heb ik vandaag niet veel gedaan. De enige verplichting die ik vandaag heb is het publiceren van het negende deel van de Blauwe Bak Top 100. Morgen gaan we van 7 naar 2 en dinsdag presenteer ik de nummer 1 als de laatste Week Spot van 2023. Hier de nummers 14 tot en met 8.

14. Falling Away - Les Imprimés (US, Big Crown BC 141, A, 2023)

13. Battened Ships - Odyssey (Japan, Mowest/Universal UIKY-75103, A, 1972, re: 2021)

12. You Can Tell Me Goodbye - Bernetia Miller & The Soul Groovers Band (UK, Athens Of The North ATH140, A, 1970, re: 2023)

11. No One Can Do The Things You Do - Robbie Mitchell & Darryl Patterson (US, Tangerine TRC 990, B, 1969)

10. Don't Let Him Get The Best Of You - Ronfo's Kindred Spirits Orchestra feat. Sandi Everett of Whirlwind (UK, Izipho Soul ZP-86, A, 1985, re: 2023)

9. Be Thankful For What You Got - Sunsay & The Soul Surfers (US, Funk Night FNR 099, A, 2022)

8. All Of A Sudden - Melvin Moore (US, Daywood 1, B, 1981, re: 2006)

Tot slot wil ik al mijn volgers, lezers en toevallige passanten een gezegende kerst toewensen. Ik zie jullie morgenavond voor bijna de ontknoping van deze Top 100.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten