zondag 16 juli 2023

Gele Bak Top 100: 46-38


Potverdrie. Had ik toch moeten controleren vooraf? Ik heb zojuist de lijst gemaakt voor vanavond en wederom met een 'Lucky Number' welke kan worden geraden. Twee weken geleden had ik 'A Little Bit Further Away' van Kokomo dat natúúrlijk een grote hit is geweest in Engeland. Of toch niet? Het ding blijkt in Engeland te hebben gepiekt op 46 en is de meesten ontgaan. Bij de keuze voor vanavond hoef ik niet te controleren, natuurlijk is dit top tien of top twintig geweest! Ik ben klaar met het knip- en plakwerk als ik toch even een kijkje neem op Officialcharts. Wat blijkt? Het is in 1971 niet uitgebracht als single in Engeland en heeft slechts een weekje op 55 gestaan in 2012. Toch denk ik dat ik het niet al té moeilijk heb gemaakt. Jullie zijn welkom om mee te spelen. Jullie hebben per slot van rekening iets mee gekregen dat de luisteraars niet weten. Voordat ik verder ga met de aftelling van de nummers 46 tot en met 38, wil ik eerst even stil staan bij één handelaar waarmee ik in april maar liefst tweemaal zaken heb gedaan. De resultaten vormen onder andere drie singles in deze bewuste aflevering.

Martijn heeft blijkbaar een cursus Facebook-marketing gehad. Of hij betaalt een bom duiten aan Facebook. Hoe dan ook: MVG duikt al jaren op in mijn 'newsfeed' op Facebook. Hij heeft op een bepaald moment een Marantz-draaitafel in de aanbieding welke prachtig zou passen bij mijn budget-audiofiele setje. Nadeel is echter dat hij kilometers ver weg woont en 'even ophalen' met openbaar vervoer wordt een wereldreis. In april duikt de advertentie opnieuw op en dan zie ik de originele 1967-uitgave van 'Can I Get There By Candlelight' van David McWilliams mét fotohoesje. Dat is de eerste bestelling en ik zie Shocking Blue even over het hoofd. Deze bestel ik een week later en ook Genesis zit in dat pakketje. David McWilliams staat niet in de Top 100 omdat dit een soort van upgrade is. Een paar weken geleden duikt MVG opnieuw op maar nu met een trieste mededeling. Vanwege zijn gezondheid moet hij stoppen met de handel. Hij biedt nog eenmaal een grote korting aan op alle artikelen, maar qua singles heb ik het meest belangwekkende wel uit zijn winkel gehaald. Zoals gezegd staan drie singles van MVG in deze aflevering. Alan Price zit in de eerste bestelling.

46. Attack - The Toys (UK, Stateside SS 483, 1965)

45. Simon Smith And The Amazing Dancing Bear - Alan Price Set (NL, Decca AT 15064, 1967)

44. Tomorrow - The Condors (NL, RCA Victor 47-9735, 1966)

43. Send My Heart - The Adventures (Duitsland, Chrysalis 107 020, 1984)

42. Angeline - Genesis (NL, Mercury 127 370 MCF, 1969)

41. The Rose - David Rose & His Orchestra (UK, MGM 2006 035, 1957, re: 1971)

40. Something's Jumpin' In Your Shirt - Malcolm McLaren & Lisa Marie (NL, Epic 655129 7, 1989)

39. You Can't Change That - Raydio (NL, Arista 5C 006-62623, 1979)

38. Rock In The Sea - Shocking Blue (NL, Pink Elephant PE 22.059-G, 1972)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten