vrijdag 14 juli 2023

Gele Bak Top 100: 64-56


'The story of my life'. Nee, ik bedoel niet deze praatpaal. Het is een familiekwaaltje, zeker van de kant van mijn moeder. Vanmorgen bereid ik me voor op de werkdag in Meppel en meen dat ik in de weer ben geweest met de portemonnee. Heb ik die niet in de zak van de bodywarmer gestoken? Naderhand besloten dat die maar in de tas moest? Er wacht me een aangename verrassing in Meppel. Naast de gebruikelijke dagpost is er ook een mailing. Ik begin vol goede moed. Op een zeker moment acht ik de tijd rijp voor een rokertje op een bankje. Dan kijk ik voor het eerst op de telefoon. Wat? Het is al half vijf geweest! Ik bel mijn collega op om te melden dat het een 'latertje' gaat worden. Om kwart voor zeven ben ik dan helemaal klaar. Ik zit vlak bij een tankstation en heb mezelf een ijskoud drankje en een hapje beloofd. Even de portemonnee zoeken. Euh... niet in de bodywarmer, niet in de tas, niet uit de tas gevallen in de bak.... Hij zal toch niet uit de zak van mijn bodywarmer zijn gevallen? Op de zaak drink ik dan maar een ijskoud flesje bronwater en werk twee Snelle Jelles naar binnen. Onderweg naar Uffelte realiseer ik me wel dat ik Havelte niet meer ga redden als ik eerst over Uffelte moet. Ik ben klokslag acht uur thuis en... de portemonnee ligt nog gewoon op een van de draaitafels. Een uur later zit ik overigens aan een heerlijke pizza uit Diever. Toch wel handig soms dat Thuisbezorgd!

Voordat ik verder ga met de volgende negen uit de Gele Bak Top 100: Vandaag is het pakket van Mark binnengekomen plus vier van Juno. Totaal zijn dat er drieëndertig en daar ga ik jullie volgende week op trakteren. Nu eerst het eerste deel van dit weekend aan platen uit de Gele Bak Top 100 van dit jaar.

64. Spirits In The Material World - The Police (NL, A&M AMS 9186, 1981)

63. Straight Up - Paula Abdul (Duitsland, Virgin 111 997, 1988)

62. Patterns - Small Faces (NL, Decca AT 15 073, 1967)

61. California - Manfred Mann's Earth Band (NL, Bronze 11758 AT, 1977)

60. He's Just A Runaway - Sister Sledge (België, Atlantic ATL 11.588, 1981)

59. The Price Of Love - The Everly Brothers (NL, Warner Bros. WB 5628, 1965)

58. Wouldn't I Be Someone - The Bee Gees (Duitsland, RSO 2020 111, 1973)

57. Silvery Rain - Cliff Richard (Duitsland,, Columbia 1C 006-04789 M, 1971)

56. Supersonic Rocket Ship - The Kinks (Duitsland, RCA Victor 74-16178, 1972)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten