dinsdag 28 mei 2019

Week Spot: Hi-Gloss



Ik zoek even een gemakkelijke Week Spot, het liefste van een artiest of groep waarover ik al eerder heb geschreven. Dan denk ik vervolgens aan de 'Vakantiemixen' die ik tot nu toe heb opgenomen en een paar opvallende nummers daarvan. Ik heb in januari of februari al eens gekeken naar informatie over Hi-Gloss om hier de Week Spot van te maken. Ik kom bedrogen uit en besluit steeds weer tot een artiest of groep waarover meer is te vertellen. Nu komt een kort Week Spot-bericht me gelegen en heb ik nog altijd de wens om van dit knalnummer de Week Spot te maken. Vooruit! Daar gaan we! Hoewel 'You'll Never Know' ook in Nederland een grote hit is geweest, bestaat er geen informatie over de groep anders dan de 'credits' op hun elpee uit 1981. Multi-instrumentalist Juliano Salerni is de hoofdverdachte in de zaak Hi-Gloss. Als leadzangeres wordt Bonita Taylor genoemd en de achtergrondzangeressen zijn Maretha Stewart en Ullanda McCullough. Luther Vandross is ook in die functie te horen op het album. Hi-Gloss is in navolging van Chic en Skyy een bijna gezichtsloos studioproject en uithangbord van een producent. Music Meter vermeldt een reactie uit 2008 van iemand die beweert dat Tom Moulton de mix heeft verzorgd. Daarover is niets op de labels terug te vinden en dat terwijl Moulton ijdel genoeg is om deze plek op te eisen. Ik heb het nummer overigens in december pas leren kennen dankzij 'The Summer Spirit Of 1981' omdat het in Engeland een grote zomerhit is geweest in 1981. De laatste Week Spot van deze maand is dus 'You'll Never Know' van Hi-Gloss uit 1981.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten