donderdag 16 mei 2019

Singles round-up: mei 8 (de dubbele singles)



Hoewel ik nu voor de verandering eens een bericht vóór op schema zit, begin ik nu de dag met een bericht? Ja, het lijkt een omgedraaide wereld te zijn net zoals op de foto. Ik ben vanmorgen met de fiets naar Havelte geweest. Helaas draait de handel daar op slechts twee monteurs en staat de afspraak nu voor komende dinsdag. De Pioneer is weer terug in Uffelte terwijl de buizen in Havelte zijn gebleven. Dan wil ik om tien voor twaalf met de bus naar Meppel maar ontdek dan dat de volgende pas over een half uur gaat. Ik bel met de zaak en er is bedroevend weinig post. Ik plak er dus nog een vrije dag aan vast. Ik zou straks nog een vakantiemix opnemen maar eerst moet mijn koffertje leeg. Dat is het koffertje dat ik benut tijdens de shows om de gedraaide platen in te zetten en ook bij opnames is zoiets erg handig. Daar staan nu de 'dubbele' singles in en die wil ik straks toevoegen aan de bakken van 'The Vinyl Countdown'. Ik ga dus eerst het bericht schrijven.

Ik kan de dubbele singles in delen in drie categorieën en doe dat ook. Er zijn nu nog vier 'extra' buiten de platen van Shocking Blue en The Spinners die gisteren aan bod zijn gekomen.Het zijn dus singles die feitelijk al in de collectie staan maar dan een andere persing of iets dergelijks. Menig verzamelaar kijkt daar niet naar maar sinds een paar jaar is bij mij de interesse verschoven van hitparade naar andere persingen en soms minimale verschillen. Dit zijn de vier die naast een soortgelijke broer of zus komen te staan.

* Adamski- Killer (Duitsland, MCA, 1990)
* Adriano Celentano- Prisencólinensináiciúsol (NL, Ariola, 1973)
* Hot Chocolate- Girl Crazy (EEG, Rak, 1982)
* Shocking Blue- Eve And The Apple (Duitsland, Polydor, 1972)

Adamski en Hot Chocolate heb ik reeds in de Engelse persingen en beide in 2001 gekocht. Van Adriano zou ik moeten opzoeken welke persing ik heb: Duits of Italiaans. De single is echter in een veel betere staat dan degene die in de jaren zeventig-bak staat en dus mag die in ieder geval. Shocking Blue heb ik reeds in de Nederlandse Pink Elephant, deze Duitse met fotohoes is in meerdere opzichten een pronkstukje.

Dan zijn er de 'upgrades'. De platen die wel een vervanging kunnen gebruiken of platen die ik nog niet met fotohoes heb. In sommige gevallen komt de fotohoes om de 'oude' single. Dat zijn de volgende singles.

* Bolland & Bolland- Summer Of '71 (NL, Negram, 1972)
* Herman Brood & His Wild Romance- Saturday Night (NL, Bubble, 1978)
* Herman Brood & His Wild ROmance- My Girl (NL, Sky, 1984)
* Herman Brood & His Wild Romance- Tattoo Song (NL, Sky, 1984)
* Drama- Mary's Mamma (NL, Philips, 1972)
* Dream Warriors- Wash Your Face In My Sink (Duitsland, 4th & B'way, 1990)
* Norman Greenbaum- Spirit In The Sky (NL, Reprise, 1970)
* The Scaffold- Thank U Very Much (NL, Parlophone, 1968)

De 'oude' Brood-singles en The Scaffold zijn brandhout en dit is dus een mooie 'upgrade'. 'Spirit In The Sky' zit bij mij in een zelf gemaakt hoesje en dat ga ik vast nog wel bewaren. De 'mindere' exemplaren zijn dus dubbel en beschikbaar voor de liefhebber. Het merendeel van de singles in mijn verzameling is verre van 'Mint' maar je kan nog altijd veel lol beleven aan de plaatjes met een krasje meer of minder. Belangstelling? Mailtje sturen! Uiteraard met gesloten portemonnee en bij voorkeur met ruilmateriaal. De volgende singles zijn 'lood om oud ijzer' en die moet ik echt naast de huidige singles leggen om te beslissen welke mag blijven.

* Cheap Trick- I Want You To Want Me (NL, Epic, 1979)
* Jess & James- Thank You Show Biz (NL, Palette, 1968)
* Tone Loc- Wild Thing (Duitsland, Delicious Vinyl, 1988)
* Barry Ryan- Kitsch (Duitsland, Polydor, 1970)
* Shocking Blue- Never Marry A Railroad Man (NL, Pink Elephant, 1970)
* Lucille Starr- The French Song (NL, London, 1964)

Deze categorie had ik even over het hoofd gezien. Het zijn singles die ik reeds met fotohoes heb maar waar die van Albert in een beduidend betere staat zijn. De nu volgende singles zijn zoals boven beschreven.

* ABC- The Night You Murdered Love (NL, Mercury, 1987)
* Aha- The Sun Always Shines On TV (Duitsland, Warner Bros., 1985)
* Joan Baez- There But For Fortune (Oostenrijk, Amadeo, 1965)
* Boney M- I'm Born Again (Duitsland, Hansa, 1979)
* David Bowie/Pat Metheny Group- This Is Not America (EEG, EMI America, 1985)
* Depecne Mode- People Are People (Frankrijk, Mute, 1984)
* Dutch Rhythm Steel And Showband- January February (NL, Negram, 1976)
* Frankie Goes To Hollywood- Rage Hard (Duitsland, Island, 1986)
* Gibson Brothers- Latin America (NL, CNR, 1981)
* Ginger Ale- In The Sand (Frankrijk, Arcane, 1971)
* Guru Josh- Infinity (UK, deConstruction, 1990)
* Grace Jones- I've Seen That Face Before (NL, Island, 1981)
* Andy Kim- So Good Together (NL, Dot, 1969)

Wat nu overblijft van de partij van Albert zijn de singles die ik nog niet heb en daar ga ik morgen mee vervolgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten