vrijdag 31 mei 2019

Eindstreep: mei 2019 (Blauwe Bak)



Hoewel ik de fotocamera mee heb gehad naar Jutrijp is het niet gekomen tot foto's schieten. Ik had het eigenlijk woensdagavond willen doen want toen was het fraai en zonnig. Donderdag was al net zo grijs als vorig jaar en ik kon niet een plekje vinden dat ik op de plaat wilde vastleggen dat schrikbarend was veranderd ten opzichte van het vorige jaar. En dus blijf ik bij mijn oude voornemen voro de laatste twee berichten van de maand mei. Om één top tien te moeten samenstellen uit de vele tientallen singles zou een onbegonnen werk worden en vandaar dat ik het ben gaan splitsen. Ik kijk eerst uitsluitend naar de singles die Blauwe Bak hebben gehaald. Straks een top tien en verder overzicht van de Gele Bak-singles. Ik heb onlangs in 'Het zilveren goud' de band Stonegood genoemd en gezegd dat deze dat volgende weekend zou spelen. Dat is niet waar want de band doet nu de laatste soundcheck. Met andere woorden: Uffelte heeft haar dorpsfeest en de bands mogen de kopjes in de kast laten rammelen. Ik zit er niet mee want ik zet straks de hoofdtelefoon op en maak morgen rond deze tijd 'Do The 45'.

Ik koop deze maand 29 singles van Mark waarvan eentje dubbel is (Circle Of Kerr) en eentje die toch niet in de Blauwe Bak zal terechtkomen (Michael Henderson). Binnen nu en twee weken verwacht ik ongeveer hetzelfde aantal plus maar liefst twee 12"-singles van hem. Albert vult nog vier singles aan welke niet in de top tien zijn terecht gekomen. Ik twijfel een week geleden nog bij O.C. Smith maar die is toch naar de Gele Bak gegaan. Het zijn dus totaal 31 singles die in mei 2019 in de Blauwe Bak terecht zijn gekomen. Als top tien ziet dat er als volgt uit. Bettye Swann heb ik overigens gewoon als Amerikaanse persing in een neutraal hoesje maar vond als foto bij dit bericht de Franse fotohoes fleuriger staan.

1. Today I Started Loving You Again-Bettye Swann

2. The Only Thing That Saved Me-Darryl Carter

3. I'll Never Forget You-Edwin Starr

4. Dig The Gold-Joyce Cobb

5. Together We Stand-Westmoreland Co.

6. Ain't No Doubt-Street Players

7. Gamble On Love-First Choice

8. Beside Me-Choice Four

9. Along Came A Woman-Clarence Reid

10. Just One Step-Latimore

Geen opmerkingen:

Een reactie posten