vrijdag 31 mei 2019

Eindstreep: mei 2019 (Gele Bak)



Ik ben in het vorige bericht meteen begonnen over foto's of, beter gezegd, het ontbreken ervan. Daarmee refereer ik aan het bezoek dat ik aan mijn moeder heb gebracht. Vorig jaar heb ik toen een paar foto's gemaakt en zelfs, geloof ik, nog een berichtje geschreven omdat ik toen op de fiets ben gegaan. Nu heb ik de kilometers met de bus en trein moeten overbruggen, maar... zoals het nu lijkt kan ik zondag toch nog even fietsen. Ik heb dit weekeinde de elektrische fiets van de zaak in Uffelte staan en ga hiermee geen tientallen of honderden kilometers fietsen, maar met de weersvooruitzichten voor zondag moest ik wel even in de spieren komen. De sticker van het bedrijf valt nauwelijks op en dus durf ik dit wel aan. Morgen ga ik overigens mijn debuut maken in Havelte. Ik verwacht eerlijk gezegd niet meer dan vijf brieven maar lijkt me desondanks avontuurlijk genoeg om de juiste brievenbussen te vinden. De hoofdmoot zal echter (elektrisch) fietsen worden want ik moet eerst de post uit Meppel halen. Op dit moment werkt Stonegood naar een finale toe in de feesttent en ga ik jullie de laatste 'Eindstreep' van deze maand presenteren. Daarmee ook een opzetje naar de Gele Bak Top 100 waarmee ik over een maand ga beginnen.

In totaal komen maar liefst 136 singles het huis binnen. Daarvan zijn dus 33 die uiteindelijk in de Blauwe Bak terecht komen. Bij de 'dubbele' singles kijk ik voor de 'Eindstreep' heel erg streng naar de titels. Sommige platen mogen in de bak staan omdat het afwijkende persingen zijn maar in de 'Eindstreep' heb ik daar geen boodschap aan. Er zijn in dat geval 42 dubbele singles. Als ik een top tien moet samenstellen, kom ik tot de volgende lijst. Fonseca en O.C. Smith zijn net buiten de lijst gevallen.

1. I'll Send You To The Moon-Les Baroques

2. Enjoy The Silence-Depeche Mode

3. Cary Lynn Javes-Zager & Evans

4. You Don't Have To Be A Baby-The Caravelles

5. Running Up That Hill-Kate Bush

6. The Highway Code-The Master Singers

7. Upside Down-Diana Ross

8. Breakaway-The Springfields

9. Green Green-The New Christy Minstrels

10. Winter In July-Bomb The Bass

Geen opmerkingen:

Een reactie posten