zaterdag 23 oktober 2010

vertrouwensvol Marianneke


Ben ik net lekker aan het opruimen, gebeurt me dit. Peter mailde een paar weken geleden dat hem een partijtje singles was beloofd. Afgelopen week meldde hij dat de hoesjes al 'online' stonden en dat hij vooral erg in zijn nopjes was met 'Summernights' van Marianne Faithfull. Daar kon ik me iets bij voorstellen. Die single staat ook hier al jaren op de verlanglijst. Na een ontmoeting eerder op de avond tóch het hoesje even opgezocht. Maar... wat móói... daar maken we graag een uitzondering voor!

Wat gaan we doen op een herfstachtige druilerige zondagmiddag? Túúrlijk! Oude postings lezen op Soul-xotica... Maar verder? Gun de ogen eens een kleurenpracht. Dompel uzelf eens schaamteloos in een warm bad van nostalgie. Ofwel, verlies jezelf op singlehoesjes.nl. Als ik iedere dag een hoesje van Peter zou gebruiken, zat ik de komende twintig jaar gebeiteld...

Vanmiddag ben ik naar Meppel geweest. Wederom met afgepast geld naar de Action (echt mijn meest favoriete winkel, je koopt al snel meuk die je in de lengte van dagen niet gaat gebruiken!), nieuwe discman gehaald en een oogverblindende lange rok van het zachtste fluweel denkbaar. Nadeel is dat er maar één trein per uur naar Steenwijk gaat en zo ging ik voor een borrel (ice-tea) naar een uitgestorven café Laporte, schuin tegenover het station.

Ik raak in gesprek met een jongedame, die verklapt dat ze 58 is, en al snel gaat het over muziek. Raad eens waar ze als tienermeid helemaal fan van was? Ze had enkele plakboeken vol. Knipsels, foto's, zelfs een handtekening van Marianne! Twintig jaar geleden heeft ze alles in een vlaag van verstandsverbijstering... WEGGEGOOID!!! Ze kan nog steeds in janken uitbarsten als ze er aan terugdenkt. Als pleister op de wond, hier het mooiste singlehoesje van deze maand. Ik word er hebberig van...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten