donderdag 14 oktober 2010

letters I've written...


Dearest Sir Justin Hayward,

Van harte gefeliciteerd met uw 64e verjaardag. 14 oktober, een dag nadat mijn neefje negen is geworden, al moet ik opbiechten dat ik dat andersom onthoud...

Het is alweer een tijdje geleden dat ik u voor het laatst schreef. In de jaren van het voortgezet onderwijs offerde ik de halve herfstvakantie op met het schrijven van een brief. Eén jaar, ik geloof 1990, is die ook daadwerkelijk op de post gegaan. Ik heb geen antwoord gekregen, maar kan hem ook er aan liggen dat ik hem naar het kantoor van Threshold heb gestuurd. Een adres uit 1972...

Ik heb u toen verteld over alle plaatjes die ik had verzameld, inclusief waar ik ze had gekocht en hoeveel kwartjes ze me hadden gekost. Ook heb ik ongetwijfeld geschreven over mijn zoektocht naar 'Every Good Boy Deserves Favour'. Wel, die heb inmiddels driemaal. Met 'The Story In Your Eyes', een van de fijnste nummers uit uw rijke oeuvre.

Als het kersverse kabinet Rutte nog even snel de pensioenleeftijd terug draait, mag u volgend jaar met pensioen. Hoewel u daar nog lang nog niet aan denkt. Als u met The Moodies anno 2010 twee avonden achtereen de Heineken Music Hall kan vullen? Mij zult u er niet aantreffen. Ik vind 75 euro een hoop geld, bovendien heb ik het sinds de live-registratie 'One Night At Red Rock' uit 1992 wel gehad met de wens om The Moody Blues te zien...

Hoewel ik van harte hoop dat u nog vele gezonde en muzikale jaren tegemoet gaat, hou ik het bij de muziek van vóór uw dertigste...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten