maandag 7 november 2016

(Kn)uffelt(j)e: maandag 7 november



Omdat ik gisteren heb gemist en straks gauw wil gaan slapen, doe ik vanavond een '(Kn)uffelt(j)e'. De foto is een paar weken geleden gemaakt toen ik met de Pioneer de 4000 kilometer ben gepasseerd. Een zonnige herfst-zondagmiddag. Een heel contrast bij nu. Nu heb ik de kachel 'opgestookt' en geniet ik pas echt van het comfort van de boerderij. Wat een verschil met de ellende in Nijeveen. Maar goed, dat laatste is nu helemaal verleden tijd. De woningstichting heeft me nog enige tijd achtervolgd met een rekening voor 'onderhoud dat voor u is uitgevoerd in september'. Ze zijn daar vergeten dat ik in mei, bij het inleveren van de sleutels, mee akkoord ben gegaan mits het verrekend zou worden met het restant dat ik van de verhuispremie zou ontvangen. Dat hebben ze nooit gedaan terwijl ik er wél achteraan heb gebeld. Ik heb me een paar keer erg kwaad moeten maken, maar het resultaat is er naar: Het is me 'kwijtgescholden' (het was mijn pakkie niet, vandaar dat ik het tussen aanhalingstekens doe). In september hing nog een plakkaat op het raam met 'direct te huur', een paar weken geleden was de poster weg maar nog steeds geen teken van bewoning. Als iemand een zwerver kent? Het huis is drie graden warmer dan een viaduct...

Terug naar het altijd mooie Uffelte. Hoewel...? Ik beschouw de foto nog wel als mijn 'achtertuin', maar in werkelijkheid is het best een eindje lopen. Als je over het fietspad van Holtinghe richting Wapserveen gaat, krijg je op een bepaald ogenblik een afslag naar rechts. De weg voert je door het bos naar Wittelte. De foto is vlak voor het bos genomen. Het begint al iets te schemeren en in het bos is het duister dus kan de verlichting aan. De koplamp geeft goed licht, alleen valt me de kracht van de batterij tegen. Als ik het in Meppel aan zet, springt het vlak voor Uffelte op rood. Dan zit er nog genoeg in voor een uurtje, maar toch... Een fietstocht naar Assen ga je niet redden met de koplamp. Nu mag de Pioneer dan wennen aan de winter. Normaal gesproken ben ik dinsdag vrij maar uitgerekend morgenochtend, na nachtvorst in Uffelte, hebben we om kwart over negen een bijeenkomst van het werk in Meppel. Vandaar dat ik het vanavond kort hou en morgen wellicht dubbel ga publiceren. Komend weekend is immers 'The Big One' en dat betekent dat ik ook dan een aantal keren ga 'missen'. Ik zie jullie morgen weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten