maandag 12 augustus 2024

Gele Bak Top 100: 28-20


Asjemenou? Ik ben naar zolder geweest om de foto's te maken voor de Gele Bak Top 100 en nu merk ik pas hoe drukkend warm het is om twee uur 's nachts. Het is een ongeschreven regel maar wie op zaterdag is zijn bed blijft rotten, moet op maandag bezorgen. Het is niet helemaal waar want ik word gewoon erg laat wakker op zaterdag. Omdat het op deze dag nog wel eens redelijk veel wil zijn, besluit ik het twee dagen uit te stellen. Welnu, er was helemaal niks. Dat had ik net zo goed zaterdagmiddag nog wel kunnen doen. Maar vooruit... het is best lekker om vanmiddag te bezorgen want gelukkig staat er nog wat wind. Ik heb eerder vanavond ook al een wandelingetje gemaakt, grote kans dat ik het voor bedtijd nog eens ga doen. Deze nachten moet je per slot van rekening een beetje 'vieren' want ze zijn, gelukkig, een schaars goed in ons landje. Op Soul-xotica hou ik het vandaag bij de twee afleveringen van de Gele Bak Top 100 die ik afgelopen weekend had moeten doen. We gaan eerst onderweg naar de top twintig.

28. Indian Summer - Audience (NL, Philips 6073 303, 1971)

27. Heighdy-Ho Princess - Neon Philharmonic (NL, Warner Bros. WB 7380, 1970)

26. Back In Love Again - L.T.D. (NL, A&M AMS 5614, 1977)

25. Young Souls - Angela & The Rude (Duitsland, EMI 1275467, 1990)

24. I'm Alone - Orville Woods & The Boris Gardiner Happening (UK, Bronco CG17018, ca. 1968, re: 2021)

23. Sweet Dream - Jethro Tull (Duitsland, Island 388 860 UF, 1969)

22. Happy Hour - The Housemartins (Duitsland, Chrysalis 108 369, 1986)

21. Red Skies - The Fixx (Duitsland, MCA 104.462, 1982)

20. My Oh My - Sad Café (NL, RCA Victor PB-5234, 1980)

De nummers 27, 25 en 23 zijn in 2024 bij de verzameling gekomen. Audience heb ik een jaar geleden van Discogs gehaald. Neon Philharmonic heb ik eigenlijk al maar de ouwe is zoek en was ook al niet in de allerbeste staat. Deze single heb ik in april gekochht bij 45toeren. L.T.D. en The Fixx komen van twee verschillende adressen in Emmeloord maar beide op dezelfde dag gekocht. Angela & The Rude verblijdt me in april bij de kringloopwinkel in Tuk. Orville Woods heb ik eind vorig jaar besteld bij Common Ground International en blijkt nu helemaal te zijn uitverkocht. Het is té reggae voor de Blauwe Bak. Jethro Tull komt van Minstrel in Zwolle. The Housemartins heb ik vorig jaar september in Assen gekocht en tenslotte komt Sad Café uit Beilen.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten