zondag 18 augustus 2024

Gele Bak Top 100: 10-2


De afgelopen dagen heb ik al iets nagedacht hoe ik het zou doen op Soul-xotica. Eerst de aftelling van tien naar twee, dan een aflevering 'Het zilveren goud' en het bericht voor de nummer 1 bewaren voor maandag. Vanavond kom ik verder niet meer toe aan publiceren dus morgen, in principe, in ieder geval 'Het zilveren goud'. Ik heb gisteren even de moeite genomen om de beide platenspelers weer eens goed af te stellen. Voor een 'professional' is dat wekelijkse routine maar bij mij gebeurt dat een of twee keer per jaar. Ik heb er de afgelopen twee avonden veel plezier van gehad. De microfoon werkt ook weer eens mee wat ook altijd handig is. Volgende week begin ik met de onderste vijftig in de Gele Bak Top 100 op de zondagavond en de week erna de top vijftig. Nu mag ik jullie dan vol trots de nummers tien tot en met twee presenteren in de Gele Bak Top 100 van 2024.

10. Send Me No More Letters - Linda Christine (NL, Purple Eye P.E. 3, 1970)

9. Good Thing Going - Sugar Minott (NL, RCA PB-5341, 1981)

8. Something About You - Level 42 (NL, Polydor 883 362-7, 1985)

7. Lovin' You Ain't Easy - Pagliaro (Frankrijk, Pye 45 PV 15372, 1972)

6. Paper Sun - Traffic (Zuid Afrika, Fontana TF 797, 1967)

5. Calypso - John Denver (NL, RCA Victor PB-10353, 1975)

4. She's My Girl - The Turtles (NL, London FLX 3198, 1967)

3. Little Does She Know - Kursaal Flyers (NL, CBS 4689, 1976)

2. Ragamuffin Man - Manfred Mann (NL, Fontana 267 934 TF, 1969)

Tijdens mijn heftige griep in december luister ik op een zekere middag naar een Tipparade van een maat op zijn radiostation. Daar hoor ik deze van Linda Christine en had me niet kunnen bedenken dat dit hetzelfde nummer zou zijn als van Trapeze. Als Linda dan opeens ook nog uit Emmen komt, moet ik de single gewoon hebben. Deze haal ik van Discogs. Sugar Minott en Traffic komen van Minstrel in Zwolle maar op twee verschillende tijdstippen. Level 42 heb ik in april in Assen gekocht. Pagliaro en Manfred Mann komen uit een partijtje dat ik meer dan een jaar geleden op Discogs heb gekocht. John Denver en ook de nummer 1 komen beide van 45toeren. The Turtles heb ik in februari gekocht op Discogs. Het moet precies een jaar geleden zijn dat ik de documentaire over Kursaal Flyers heb gezien op Youtube. Ik ga eerst voor een Engelse persing maar deze is stuk gedraaid. Een paar weken later vind ik deze Nederlandse met fotohoes. Voor de nummer 1 moeten jullie wederom even geduld hebben, maar deze komt volgens traditie met een uitgebreider verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten